Minister wil een logo voor gezonde voeding
Klink schrijft dit in een brief aan de Tweede Kamer. De minister zegt ‘er op te vertrouwen dat de betrokken partijen zullen komen tot een gemeenschappelijke set van criteria op basis waarvan de logo’s op producten gevoerd mogen worden’.
In november van dit jaar verschijnen de resultaten van een onderzoek naar de effectiviteit van een logo voor gezonde voeding. De verwachting is dat dit vanaf 2011 in gebruik kan worden genomen. Hierdoor kan de consument sneller een keuze voor gezonde voeding maken.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe Gezondheidsraad kwam vorig jaar met het advies tot een logo met een set duidelijke criteria te komen. De raad denkt dat de consument daar meer bij gebaat is. Het Voedingscentrum onderschrijft dat belang. In de supermarkt bestaan nu bijvoorbeeld het Ik Kies Bewust-logo en het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid