Online ticketshops aangepakt
De controle richt zich op de juistheid en volledigheid van de informatieverstrekking aan consumenten. De Consumentenautoriteit onderneemt deze actie, omdat consumenten via het informatieloket ConsuWijzer regelmatig klagen over problemen met kaartjes die zij via deze websites hebben gekocht.
Vaak is het niet duidelijk dat het om de doorverkoop van toegangskaartjes gaat. De consument betaalt meestal een hogere prijs dan de prijs die oorspronkelijk op het kaartje vermeld staat. Soms ook blijken de kaartjes ongeldig of is de consument zijn geld kwijt als het concert niet doorgaat.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMarije Hulshof, directeur Consumentenautoriteit: 'Bij aankopen via internet is het van belang dat de consument weet wat hij koopt en krijgt wat hij verwacht. De aanbieder moet transparant zijn in zijn informatie over zaken als de aard, inhoud, prijs en randvoorwaarden van het product. Met deze controle wijzen wij de bedrijven op de wettelijke eisen.'
De Consumentenautoriteit heeft een brief aan de betrokken bedrijven gestuurd. Hierin staan de wettelijke verplichtingen toegelicht waaraan de websites moeten voldoen. De Consumentenautoriteit kan aan bedrijven die niet voldoen aan de regels boetes tot een maximum van 450.000 euro per overtreding opleggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid