Overslaan en naar de inhoud gaan

Online ticketshops aangepakt

De Consumentenautoriteit gaat websites die concerten en evenementen doorverkopen controleren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De controle richt zich op de juistheid en volledigheid van de informatieverstrekking aan consumenten. De Consumentenautoriteit onderneemt deze actie, omdat consumenten via het informatieloket regelmatig klagen over problemen met kaartjes die zij via deze websites hebben gekocht.

related partner content for mobile comes here

Vaak is het niet duidelijk dat het om de doorverkoop van toegangskaartjes gaat. De consument betaalt meestal een hogere prijs dan de prijs die oorspronkelijk op het kaartje vermeld staat. Soms ook blijken de kaartjes ongeldig of is de consument zijn geld kwijt als het concert niet doorgaat.

Marije Hulshof, directeur Consumentenautoriteit: 'Bij aankopen via internet is het van belang dat de consument weet wat hij koopt en krijgt wat hij verwacht. De aanbieder moet transparant zijn in zijn informatie over zaken als de aard, inhoud, prijs en randvoorwaarden van het product. Met deze controle wijzen wij de bedrijven op de wettelijke eisen.'

De Consumentenautoriteit heeft een brief aan de betrokken bedrijven gestuurd. Hierin staan de wettelijke verplichtingen toegelicht waaraan de websites moeten voldoen. De Consumentenautoriteit kan aan bedrijven die niet voldoen aan de regels boetes tot een maximum van 450.000 euro per overtreding opleggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in