Overslaan en naar de inhoud gaan

Drukkerij Jongbloed lanceert Dwarsligger

Drukkerij/Uitgeverij Jongbloed en Branddocters hebben gisteren tijdens de Walking Drink de boekinnovatie 'dwarsligger' gelanceerd. Dit is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De dwarsligger is een idee van Hugo van Woerden van de Friese drukkerij Jongbloed. Van Woerden verwonderde zich over het onhandzame formaat van veel boeken. 'Men zegt dat mensen minder zijn gaan lezen. Volgens mij zijn er heel veel momenten dat mensen wel willen lezen, zoals tijdens het reizen, op vakantie en 's avonds in bed, maar vinden ze het vaak onhandig een groot boek mee te slepen, zo vertelde hij gisteren tijdens de door Newgenes, Bloei, Lemon Scented Tea en Branddocters georganiseerde Walking Drink in Ouderkerk aan de Amstel. De dwarsligger is een boek van acht bij twaalf centimeter moet overdwars worden gelezen en heeft een normale bladspiegel. Dankzij dundruk is het zo compact dat het in de binnenzak past. Ook is het boekje vele malen lichter dan een gewoon boek. Drukkerij Jongbloed is gespecialiseerd in het drukken van bijbels. De dwarsligger wordt gedrukt op papier dat de zwaarte van bijbelpapier heeft.

related partner content for mobile comes here

Het eerste exemplaar van de dwarsligger wordt aankomende zondag op Manuscripta aangeboden aan minister Plasterk. Vanaf maandag zijn verschillende titels zoals Alles is verlicht, Dagboek van een Geisha en Close-up in de boekhandel verkrijgbaar. Restaurantgids Special Bite brengt zijn uitgave ook uit op het nieuwe formaat. De prijs van de dwarsligger is vergelijkbaar met de normale boekprijs, dus 12,50 voor een herdruk en 19 euro voor een nieuwe titel.

De dwarsligger wordt gepresenteerd in een speciaal ontworpen display die ook eenvoudig op de toonbank kan worden geplaatst. Hierdoor wordt het gemakkelijk ook boeken via andere verkooppunten zoals tankstations te distribueren. Jongbloed, die het concept verder heeft ontwikkeld in samenwerking met Branddocters en NDC/VBK, heeft wereldwijd patent gekregen op de innovatie. Er wordt nog gezocht naar een geschikte Engelse naam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in