Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Internal communication’ hoog op agenda

Uit onderzoek van de European Marketing Confederation (EMC) blijkt dat interne communicatie in 2008 in belang is gestegen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Nima. De nieuwe resultaten over 2008 van het 'Marketing Compass'-onderzoek geven vergeleken met de cijfers uit 2006 inzicht in een aantal interessante ontwikkelingen in de marketingwereld, volgens het Nima. Naast de gestegen interesse in interne communicatie, laat het onderzoek ook zien dat de interesse voor ‘Corporate sustainability marketing strategy’ toeneemt. Het Nima zegt die trend vorig jaar reeds te hebben gesignaleerd.

De grootste groei in interessegebieden zit - naast ‘branding’ - in ‘Industrial marketing/Business-to-Business’. Nima zegt dat haar leden ook steeds meer vragen naar activiteiten en onderwerpen die specifiek op B2B ingaan. Het Nima heeft om die reden de expertgroep Nima Industriële Marketing onlangs omgedoopt tot de nieuwe expertgroep Nima B2B.

De interesse voor EMC accreditatie (voor de markt en persoonlijk) is met 10% toegenomen. Het Nima constateert dat er steeds meer vraag is naar een internationale standaard voor kwaliteit en kennis. Nima komt naast de Nima diploma’s, die internationaal erkend zijn, dan ook met de titel ‘Senior Marketing Professional’. Deze titel is een vorm van persoonlijke certificering en zal waarschijnlijk volgend jaar worden gelanceerd op de Nederlandse markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in