Platenmaatschappij laat cd Mariah Carey sponsoren


Volgens De Telegraaf is het een nieuwe poging van de platenindustrie om de kosten van het maken van cd’s te drukken en de verkoop te bevorderen. Platenmaatschappijen hebben het al jaren moeilijk door het gratis downloaden van liedjes.
Het album van Carey (Memoirs of an Imperfect Angel) komt net als de meeste andere cd’s met een begeleidend boekje. Maar dit boekje is met 34 pagina’s meer een soort minitijdschrift en bevat behalve gegevens over de artiest en de liedjes ook reclame voor cosmeticaproducten van Elizabeth Arden (die voor 65 dollar het luchtje Forever Mariah Carey verkoopt) en Le Métier De Beauté, het champagnemerk Angel en schoenen van het Braziliaanse Carmen Steffens.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp deze manier is het platenlabel uit de kosten. In totaal zou het gaan om 4,5 miljoen euro. Als de verkopen goed zijn, gaan ook artiesten als Rihanna, Bon Jovi, en Kanye West met de gesponsorde cd-boekjes werken.
Bron: De Telegraaf/Giel ten Bosch.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid