Winkel denkt straks mee


Retailexperts verwachten dat de hoogopgestapelde schappen in supermarkten gaan verdwijnen. Daarvoor in de plaats komen ‘thema-eilanden’ waar het winkelend publiek makkelijk zijn spullen uit kan zoeken, per culinair thema. Eenvoud en maatwerk worden het richtsnoer bij de inrichting van de winkelvloer. Levensstijl en gezondheid zijn bepalend voor wat er wel en niet op de schappen komt.
ScannersNu al kan het winkelend publiek in bepaalde Albert Heijn-winkels kennismaken met het gebruik van handscanners, waarmee ze zelf hun boodschappen scannen. Dat scheelt de nodige wachttijd bij de kassa. Straks zijn er apparaten die niet alleen prijzen scannen maar ook aanvullende informatie geven over producten: precieze herkomst, gebruikservaringen en recensies, menutips enzovoort.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBovendien wordt het mogelijk dat de winkel, en daarmee het apparaat, de klant ‘herkent’ en weet wat zijn eisen en wensen zijn. Consumenten kunnen dan via de handscanner bijvoorbeeld worden gewaarschuwd als zij iets willen kopen waar zij allergisch voor zijn, of als zij zes pakken volvette chips in hun karretje hebben geladen. Denk aan uw gezondheid, krijgt iemand dan te horen, inclusief tips voor alternatieven. Klinkt nu misschien wat bedreigend, maar straks vinden consumenten dat waarschijnlijk niet erg. Het thema ‘gezondheid’ wordt namelijk nog veel belangrijker dan nu al het geval is.
Bron: Progressive Grocer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid