Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediabestedingen rijksoverheid in eerste halfjaar stabiel

De totale mediabestedingen van de rijksoverheid zijn in de eerste helft van 2004 met €33 miljoen bijna gelijk gebleven aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel de totale bestedingen op niveau zijn gebleven, zijn er wel enkele markante verschuivingen zichtbaar. Het aandeel van 'voorlichting' en 'bekendmakingen' is groter geworden, terwijl de bestedingen voor 'werving' tot ongeveer één-derde van het totaal zijn gezakt. In 2002 was dit aandeel nog ruim 55 procent.

related partner content for mobile comes here

Bij de verdeling van mediumtypen valt onder meer op dat de bestedingen in dagbladen zijn gestegen, evenals het aandeel radio en televisie. Het bestedingsaandeel van tijdschriften en buitenreclame is lager geworden. De omzet op internet is vergeleken met 2003 verdubbeld en komt nu op 4 procent van de totale mediabestedingen van de rijksoverheid, aldus een bericht in 'Communicatieplein Nieuwsbrief', een digitale uitgave van RVD/Publiek en Communicatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in