
International Press Institute, de International Federation of Journalists, Transparency International, de Global Alliance for Public Relations and Communications Management, het Institute for Public Relations Research and Education en de International Public Relations Association hebben de 'Charter on Media Transparency' opgesteld met daarin een aantal principes:
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU Delft- Nieuws moet verschijnen op basis van het oordeel van journalisten en redacteuren, niet in ruil voor geld of andere incentives;
- Nieuws waar voor betaald is, moet duidelijk aangekondigd worden als reclame, sponsoring of promotie;
- Journalisten en media mogen nooit suggereren dat nieuws verschijnt om enige andere reden dan zijn eigen belang en inhoud;
- Wanneer het nodig is dat een journalist een voorbeeld van een product of dienst krijgt of leent om een objectief oordeel te kunnen geven moet vooraf overeengekomen hoe lang de periode is en wanneer het geleende geretourneerd moet worden;
- De media moeten geschreven richtlijnen hebben over het ontvangen van cadeaus of kortingen op producten en diensten en journalisten moeten deze ondertekenen. Volgens de organisaties die de handen ineen hebben geslagen zijn er teveel landen waar de media de burgers objectieve informatie onthouden, als gevolg van omkoping. De campagne moet voor meer transparantie wereldwijd zorgen en een eind maken aan onethische praktijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee