
Dat staat in haar mediabegroting. De bewindsvrouw gaat hiermee voorbij aan de kritiek van Tweede-Kamerleden en beleidsmakers in Hilversum die klagen over de overheersende rol van de kijkcijfers. De critici vinden dat Publieke Omroep zich moet beperken tot uitzendingen waar commerciële zenders geen brood in zien.
Maar Van der Laan oordeelt dat de omroepen moeten streven naar het marktaandeel van 40 procent, omdat kijkers de publieke zenders dan in hun dagelijkse 'kijkmenu' blijven opnemen.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACommunicatieadviseur (28-38 uur)
CAOPAls het aandeel lager wordt, bestaat het risico dat bepaalde groepen kijkers de publieke omroepen structureel links laten liggen. De vijf publieke radiozenders moeten van haar het huidige aandeel van 33 procent nastreven (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee