Overslaan en naar de inhoud gaan

“Einde aan ongevraagde reclametelefoontjes

D66 wil bedrijven die consumenten ongevraagd telefonisch lastigvallen om een product aan te prijzen, hard aanpakken. Elk ongewenst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee denkt D66-Kamerlid Lousewies van der Laan dat bedrijven het voortaan wel uit hun hoofd laten om te handelen in adressen en telefoonnummers van consumenten, meldt De Telegraaf.

related partner content for mobile comes here

Het Kamerlid vraagt opheldering aan de ministers van Economische Zaken en Financiën, omdat ze merkt dat Nederlanders de ongewenste telefoontjes ‘spuugzat’ zijn. Volgens haar werkt de huidige maatregel niet dat een bedrijf de consument eerst om toestemming moet vragen voor het gebruik van de gegevens. Ook als de consument zich meldt bij de DDMA heeft dat volgens Van der Laan nu geen zin.
Vooral de NS en KPN nemen het niet zo nauw met de huidige regels, aldus het Kamerlid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in