“Einde aan ongevraagde reclametelefoontjes
D66 wil bedrijven die consumenten ongevraagd telefonisch lastigvallen om een product aan te prijzen, hard aanpakken. Elk ongewenst…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Daarmee denkt D66-Kamerlid Lousewies van der Laan dat bedrijven het voortaan wel uit hun hoofd laten om te handelen in adressen en telefoonnummers van consumenten, meldt De Telegraaf.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het Kamerlid vraagt opheldering aan de ministers van Economische Zaken en Financiën, omdat ze merkt dat Nederlanders de ongewenste telefoontjes ‘spuugzat’ zijn. Volgens haar werkt de huidige maatregel niet dat een bedrijf de consument eerst om toestemming moet vragen voor het gebruik van de gegevens. Ook als de consument zich meldt bij de DDMA heeft dat volgens Van der Laan nu geen zin.
Vooral de NS en KPN nemen het niet zo nauw met de huidige regels, aldus het Kamerlid.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid