Overslaan en naar de inhoud gaan

Logeionleden kiezen Ron van der Jagt

De uiteindelijke uitslag liet er geen twijfel over bestaan: Ron van der Jagt kreeg 174 stemmen tegen Saskia Somberg 55 stemmen. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Communicatieonline werd een platform voor heftige dicussies, persoonlijke aanvallen en insinuaties. Waar de start met de columns nog rond inhoud plaatsvond, het vervolg kreeg al snel het karakter van een platte partij moddergooien en het laten uitlekken (en manipuleren) van interne mailwisselingen. Verder was het opmerkelijk hoe niet-leden vergaande uitspraken deden over de bestuurscultuur bij Logeion en het hoge 'haantjesgehalte' binnen de diverse besturen en commissies. Ook LinkedIn en Twitter werden gebruikt om adhesiebetuigingen te doen en voorkeuren uit te spreken, maar om nou te zeggen dat het sterk over de inhoud ging? Opvallend genoeg vroeg kandidaat Somberg daarbij op LinkedIn om haar suggesties voor bestuursprioriteiten te mailen, in plaats van publiekelijk te delen, waarom deze aanpak? Tenslotte bleef het op de Logeionsite zelf beperkt tot twee 'etalages' van beide kandidaten, daaromheen was weing interactie.

related partner content for mobile comes here

Mijn lessen over hoe dit gegaan is: twee kandidaten zorgen voor een prettige dynamiek en spanning, maar de discussie en de confrontatie moet een volgende keer veel meer gemodereerd en op de inhoud gericht zijn- dat komt de kwaliliteit van het debat en de inhoudelijke profilering van de kandidaten zeker ten goede!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in