Overslaan en naar de inhoud gaan

Krant slimmer gebruiken

Er is momenteel veel aan de hand in krantenland. Maar met de krant als reclamemedium gebeurt weinig. Hoog tijd dat ook de dagbladreclame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De krant mag dan een van de oudste massamedia zijn, het medium blijft zich vernieuwen. De overgang van steeds meer dagbladen naar tabloid formaat en de toenemende aandacht voor de koppeling met internet bewijzen dat. Maar in het gebruik van de krant als reclamemedium verandert niet zo bar veel. De krant wordt nog steeds vooral ingezet om lezers te informeren, op de actualiteit in te haken en multimediale campagnes aan te vullen. Met de huidige technologie moet het mogelijk zijn om slimmer gebruik te maken van de krant als reclamedrager. Zo kan er meer variatie in campagnes worden gebracht, zodat de advertenties - ook in landelijke dagbladen - nauwer aansluiten bij de regio waar de lezer woont. Ook is het mogelijk in creatief opzicht meer afwisseling in campagnes te brengen. Onderzoek van Millward Brown naar tijdschriftadvertenties wijst uit dat lezers vinden dat advertenties te veel en te lang worden herhaald. Die opmerking kunnen ook dagbladadverteerders ter harte nemen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in