Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips sponsort 60 Minutes en halveert reclametijd

Het populaire Amerikaanse nieuwsprogramma 60 Minutes (CBS) is vanaf nu een stuk makkelijker te bekijken. Door een sponsordeal met Philips…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eerste gesponsorde uitzending was zondagavond 23 oktober. De samenwerking is met behulp van Philips’ mediabureau Carat tot stand gekomen.

related partner content for mobile comes here

Hoe steekt de samenwerking in elkaar? Philips heeft alle commerciële ruimte van het programma gekocht, en de helft daarvan teruggegeven aan de programmamakers. Als gevolg van de extra zendtijd kunnen de eerste twee programma-onderdelen voortaan zonder commerciële onderbreking uitgezonden worden.

De sponsordeal op zich is onderdeel van de ‘Sense & Simplicity’ campagne van Philips, ontwikkeld door reclamebureau DDB Worldwide. ‘Door de beperking van commerciële boodschappen kunnen we iets waardevols teruggeven aan de kijker, en dat komt perfect overeen met de positionering van het Philips-merk’, aldus Vic Ruvolo, senior vice president en group client director voor Carat Verenigde Staten.

Andrea Ragnetti, marketingmanager Philips: ‘We hebben voor dit programma gekozen vanwege het simpele maar duidelijke format. Doordat we commercials geschrapt hebben, kunnen we echt helpen met het verlengen van verhalen en programma-onderdelen, en daardoor de kijkbeleving versimpelen en verbeteren.’

De makers van 60 Minutes zijn uiteraard razend enthousiast: ‘Een droom komt uit, we krijgen meer tijd om verhalen te vertellen’, aldus Jeff Fager, producer.

In het kader van de Sense & Sensibility campagne komt Philips ook met een printuiting in de Novemberuitgave van het Amerikaanse Real Simple magazine, in de vorm van een accordeon-insert, met daarin tips om het leven van lezers simpeler te maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in