Philips sponsort 60 Minutes en halveert reclametijd
De eerste gesponsorde uitzending was zondagavond 23 oktober. De samenwerking is met behulp van Philips’ mediabureau Carat tot stand gekomen.
Hoe steekt de samenwerking in elkaar? Philips heeft alle commerciële ruimte van het programma gekocht, en de helft daarvan teruggegeven aan de programmamakers. Als gevolg van de extra zendtijd kunnen de eerste twee programma-onderdelen voortaan zonder commerciële onderbreking uitgezonden worden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe sponsordeal op zich is onderdeel van de ‘Sense & Simplicity’ campagne van Philips, ontwikkeld door reclamebureau DDB Worldwide. ‘Door de beperking van commerciële boodschappen kunnen we iets waardevols teruggeven aan de kijker, en dat komt perfect overeen met de positionering van het Philips-merk’, aldus Vic Ruvolo, senior vice president en group client director voor Carat Verenigde Staten.
Andrea Ragnetti, marketingmanager Philips: ‘We hebben voor dit programma gekozen vanwege het simpele maar duidelijke format. Doordat we commercials geschrapt hebben, kunnen we echt helpen met het verlengen van verhalen en programma-onderdelen, en daardoor de kijkbeleving versimpelen en verbeteren.’
De makers van 60 Minutes zijn uiteraard razend enthousiast: ‘Een droom komt uit, we krijgen meer tijd om verhalen te vertellen’, aldus Jeff Fager, producer.
In het kader van de Sense & Sensibility campagne komt Philips ook met een printuiting in de Novemberuitgave van het Amerikaanse Real Simple magazine, in de vorm van een accordeon-insert, met daarin tips om het leven van lezers simpeler te maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid