Betekenen advertenties het einde van Bluetooth?


Het Bluetoothreclame.nl is volgens eigen zeggen al enige tijd bezig met dit nieuwe medium.
Deze week willen ze 25000 jongeren tijdens Zilverrail bereiken d.m.v een filmpje te versturen via bluetooth.
Maar wat staat er nu weer te gebeuren ? De volgende stap met Bluetooth en waarschijnlijk de laatste!
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInspiro en Blink, twee Nederlandse bedrijven, beginnen binnenkort met het aanbieden van advertenties via Bluetooth aan gsm's.
Op korte termijn zal een groot telefoniebedrijf de technologie in zijn eigen winkels introduceren. "Het idee is om als mensen in de winkel staan ze een aanbieding toegestuurd krijgen. Komen ze in een andere vestiging, dan worden ze automatisch bekend", aldus een woordvoerder van Blink. Dat schrijft Nu.nl op haar site.
Technisch natuurlijk een leuk verhaal, maar ik ben benieuwd wat de consument hiervan gaat vinden. Het nieuwe is er snel af en dan is het spam geworden.
Welke opt-in regels er gelden is mij niet helemaal duidelijk als ik het volgende lees :
Beide bedrijven willen wel toezien op een bombardement van ongewenste reclame. Het plan is dat de technologie alleen wordt toegepast in winkels. Bovendien betreft het hier een 'opt-in technologie'. De ontvangst van elk berichtje moet sowieso door de ontvanger worden bevestigd.
Dus als je een opt-out geeft dan krijg je toch weer bij het volgende bezoek een verzoek voor een opt-in. Mijn advies is dan ook niet te vaak naar de desbetreffende winkels te gaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid