Overslaan en naar de inhoud gaan

Betekenen advertenties het einde van Bluetooth?

Het Bluetoothreclame.nl is volgens eigen zeggen al enige tijd bezig met dit nieuwe medium. Deze week willen ze 25000 jongeren tijdens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is volgens eigen zeggen al enige tijd bezig met dit nieuwe medium.
Deze week willen ze 25000 jongeren tijdens bereiken d.m.v een filmpje te versturen via bluetooth.

related partner content for mobile comes here

Maar wat staat er nu weer te gebeuren ? De volgende stap met Bluetooth en waarschijnlijk de laatste!

Inspiro en Blink, twee Nederlandse bedrijven, beginnen binnenkort met het aanbieden van advertenties via Bluetooth aan gsm's.

Op korte termijn zal een groot telefoniebedrijf de technologie in zijn eigen winkels introduceren. "Het idee is om als mensen in de winkel staan ze een aanbieding toegestuurd krijgen. Komen ze in een andere vestiging, dan worden ze automatisch bekend", aldus een woordvoerder van Blink. Dat schrijft op haar site.

Technisch natuurlijk een leuk verhaal, maar ik ben benieuwd wat de consument hiervan gaat vinden. Het nieuwe is er snel af en dan is het spam geworden.
Welke opt-in regels er gelden is mij niet helemaal duidelijk als ik het volgende lees :

Beide bedrijven willen wel toezien op een bombardement van ongewenste reclame. Het plan is dat de technologie alleen wordt toegepast in winkels. Bovendien betreft het hier een 'opt-in technologie'. De ontvangst van elk berichtje moet sowieso door de ontvanger worden bevestigd.

Dus als je een opt-out geeft dan krijg je toch weer bij het volgende bezoek een verzoek voor een opt-in. Mijn advies is dan ook niet te vaak naar de desbetreffende winkels te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in