Unilever vindt vieze kinderen goed


Vuil worden is goed voor kinderen. Dat hebben de marketeers van Unilever gevonden in hun streven om het merk Omo weer wat vaart te geven.
Kinderen ontwikkelen zich beter als ze regelmatig buiten spelen en sporten, zo blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAfgelopen week gaven OMO en NOCNSF de aftrap voor de campagne 'Vuil is goed', om kinderen te stimuleren meer buiten te gaan spelen.
Vuil worden is nodig voor de groei en ontwikkeling van kinderen en voor hun welzijn en geluk, ontdekte klinisch psycholoog John Richer van de universiteit van Oxford. Mooi gevonden, maar hij deed het onderzoek dan ook in opdracht van Unilever.
Samen met NOCNSF heeft wasmiddelenmerk Omo van Unilever zelfs de Buitenspeelbond opgericht. Via de gelijknamige website worden kinderen en hun ouders op ideeën gebracht voor buitenspelletjes.
De bedoeling is dat volgend jaar op Papendal de Nationale Kampioenschappen Buitenspelen worden gehouden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid