Overslaan en naar de inhoud gaan

Engelse bedrijven snijden weer in marketingbudgetten

De marketingbudgetten in Groot Brittannië zijn in het tweede kwartaal van dit jaar weer een flink stuk minder dan voorheen. Dit zegt NTC…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek wordt ieder kwartaal gehouden. De onderzoekers constateerden in het tweede kwartaal een recorddaling van de marketingbudgetten, alhoewel de voorspelling voor 2006 is dat de marketingbestedingen weer aan zullen trekken. De groei zal dit jaar echter niet meer zijn dan 2 procent, aldus NTC.

related partner content for mobile comes here

Mediabestedingen zijn met name minder geworden. Slechts 16 procent van de bedrijven die meewerken aan het onderzoek, zeggen het afgelopen kwartaal meer te hebben besteed aan media-advertising. Dat was een kwartaal eerder nog 22 procent. De grootste dalers bij adverteerders waren retail FMCG, media en de IT-sector.

Aan de andere kant geven adverteerders meer geld uit aan internet en DM, vanwege de lagere kosten, meetbaarheid en hogere ROI. Toch pakt internet op dit moment in Engeland nog maar 4 procent van het marketingbudget, dat is tweemaal zoveel als 5 jaar geleden. Reden voor de groei: een toename van het aantal breedbandgebruikers en een gro-ter vertrouwen in het medium.

Sir Martin Sorrell, baas van de WPP Group, zegt in een reactie: ‘Het rapport bevestigt wat we al eerder zagen in Groot Brittannië, maar ook in Duitsland en Frankrijk. Clienten zijn voorzichtig met hun uitgaven en zijn meer geneigd geld te besteden aan directe, internet- en interactieve media.’

Chris Williamson van NTC research voegt daaraan toe: “Bedrijven nemen veiligheidsmaatregelen omdat consumenten weinig blijven uitgeven en de energieprijzen hoog zijn.’

(Mad.co.uk)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in