Engelse bedrijven snijden weer in marketingbudgetten
Het onderzoek wordt ieder kwartaal gehouden. De onderzoekers constateerden in het tweede kwartaal een recorddaling van de marketingbudgetten, alhoewel de voorspelling voor 2006 is dat de marketingbestedingen weer aan zullen trekken. De groei zal dit jaar echter niet meer zijn dan 2 procent, aldus NTC.
Mediabestedingen zijn met name minder geworden. Slechts 16 procent van de bedrijven die meewerken aan het onderzoek, zeggen het afgelopen kwartaal meer te hebben besteed aan media-advertising. Dat was een kwartaal eerder nog 22 procent. De grootste dalers bij adverteerders waren retail FMCG, media en de IT-sector.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaAan de andere kant geven adverteerders meer geld uit aan internet en DM, vanwege de lagere kosten, meetbaarheid en hogere ROI. Toch pakt internet op dit moment in Engeland nog maar 4 procent van het marketingbudget, dat is tweemaal zoveel als 5 jaar geleden. Reden voor de groei: een toename van het aantal breedbandgebruikers en een gro-ter vertrouwen in het medium.
Sir Martin Sorrell, baas van de WPP Group, zegt in een reactie: ‘Het rapport bevestigt wat we al eerder zagen in Groot Brittannië, maar ook in Duitsland en Frankrijk. Clienten zijn voorzichtig met hun uitgaven en zijn meer geneigd geld te besteden aan directe, internet- en interactieve media.’
Chris Williamson van NTC research voegt daaraan toe: “Bedrijven nemen veiligheidsmaatregelen omdat consumenten weinig blijven uitgeven en de energieprijzen hoog zijn.’
(Mad.co.uk)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid