Overslaan en naar de inhoud gaan

Du bist...

In Duitsland is een campagne opgezet om het zelfvertrouwen van de Duitsers weer wat op te peppen. Met de slogan 'Du bist Deutschland'…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Duitsland is een campagne opgezet om het zelfvertrouwen van de Duitsers weer wat op te peppen. Met de slogan '' willen de makers benadrukken dat elke Duitser iets positiefs aan zijn land kan bijdragen.

related partner content for mobile comes here

Centrale figuren in de campagne zijn bijvoorbeeld Albert Einstein, Michael Schumacher en Claudia Pechstein.

De campagne is een initiatief van o.a. omroepen ARD en ZDF en uitgeverijen Bertelsmann en Axel Spinger.

Meteen verschenen er op internet vele parodieën, een aantal hiervan vindt je terug op Flickr in de .

Soms ontgaat mij de boodschap, wellicht geldt dat niet voor de gemiddelde Duitser. De parodieën zijn soms bikkelhard, rechts-radikaal, cynisch, melig, bevestigend of haarscherp. Het lijkt nogal wat los te maken en je zou dan mogen concluderen dat de campagne geslaagd is.

Zou zo'n campagne in Nederland werken? Aan wie moeten wij ons spiegelen? Willem van Oranje, Johan Cruijff, Pim Fortuijn?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in