Overslaan en naar de inhoud gaan

“40 Procent publieksbladen doet aan koppelverkoop

Bij vier van de tien tijdschriften is het mogelijk redactionele aandacht te krijgen voor commerciële activiteiten zo gauw in het medium…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een week lang onderhandelde Nijeboer onder pseudoniem met meer dan veertig advertentieverkopers van diverse grote uitgeverijen van publiekstijdschriften. Onder de naam van het fictieve mediabureau Productexposure.nl vroeg hij steeds om redactionele aandacht voor zijn product bij het plaatsen van en advertentie.
’40 Procent van de advertentieverkopers - onder wie vertegenwoordigers van bladen als Eigen Huis & Interieur, Ouders van Nu, VT Wonen, Viva, Libelle en Veronica Magazine - hapten toe zonder het product en de afzender te kennen’, meldt Nijeboer op zijn . Ook glossy's als Elle, Blvd., Marie Claire en Cosmopolitan bieden adverteerders desgewenst redactionele aandacht. Bijna 50 procent van de benaderde acquisitieafdelingen bleek niet bereid tot koppelverkoop.

related partner content for mobile comes here

DIF ligt vanaf deze week in de winkels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in