Discovery Channel Experience Store


Vandaag liet Michael Moon me in Stanford Shopping Center de Discovery Channel Store zien.
Een prachtige winkel, verlengstuk op straat van de bekende tv zender Discovery Channel. In deze store was van alle tv content wel een product te koop. Dus ook nog eens een uitstekende verlenging van de merkbeleving.
In de winkel verkocht men educatief speelgoed en games. Verder leuke elektronische gadgets, originele kado's en de gele trui van tourwinnaar Lance Armstrong. Discovery gaat dus veel verder dan opvallende sponsoring.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn Nederland schieten de tv zenders als paddestoelen uit de grond, en is het gevecht om de gunst van de kijker in volle gang. Zou het in dat kader, geen goed idee zijn voor Nederlandse tv zenders of programma's om ook een winkel te openen? De content en producten heeft men immers al. Nu de kijkers nog binden met slimme producten in een winkel!
Ik zie het al helemaal voor me: een winkel van Life & Cooking in de Kalverstraat, een TMF ID Member winkel op het Leidseplein en een MTV fanshop in de Leidsestraat.
Waarom niet eigenlijk? Men staat toch ook al op beurzen en men organiseert toch ook zelf events? Waarom zou een winkel dan geen optie zijn? Lucky Strike heeft ook al een tijdje een experience store in Amsterdam. Een prima branding outlet.
Waarom straks geen Talpa shops in het land beginnen, met op zaterdag Linda de Mol op de winkelvloer? Of een echt 'cafe de sport' sportcafe, waar kijkers op zaterdag meeuwen van een doel kunnen schieten en Jack en Umberto kunnen ontmoeten tijdens een sportquiz voor kijkers? Als de kijkers niet naar jou toekomen, ga je toch gewoon zelf naar de kijkers toe? Talpa komt naar je toe deze winter.... Promo's op tv en het land in!! Ach, misschien is het mijn jetlag, maar guerrilla stores halen wel het nieuws. En hoe!
Kijk bijvoorbeeld naar de guerrilla store, waarmee lifestyle magazine Blend op dit moment furore maakt? In de strijd om de gunst van de tv kijker, heiligt het doel toch immers alle middelen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid