Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderidolen maken geen reclame meer voor snoep

Kinderidolen zullen niet meer worden ingeschakeld om reclame te maken op televisie voor snoep. De Nederlandse voedingsmiddelenindustrie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens kinderprogramma's zal ook geen reclame meer worden gemaakt voor snoep en anderongezond eten. Daarbij zullen snoepfabrikanten geen acties meer op scholen houden om deverkoop van, bijvoorbeeld, Mars te verhogen. De Nederlandse voedingsmiddelenindustrie heeftde nieuwe gedragscode woensdag aangeboden aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid.

related partner content for mobile comes here

Het ministerie en de voedingsmiddelenindustrie overleggen al langer over manieren om vetzucht terug te dringen. Steeds meer Nederlanders zijn te dik. Ook kinderen kampen steeds vaker met overgewicht.

Een woordvoerder van de voedingsmiddelenindustrie noemt als voorbeeld van een kinderidool Peter Jan Rens die snoepjes van Haribo aanprijst. Volgens hem zal dit niet meer voorkomen. De voedingsmiddelenfabrikanten willen verder meer light-producten aanbieden op scholen. Daarbijzullen ze voorlichting geven over evenwichtige voeding.

Volgens woordvoerder J. Droogh van de voedingsmiddelenfabrikanten is het niet de bedoelingdat er op scholen helemaal geen snoep of snacks meer te krijgen zijn. ‘Dan zouden we kinderennaar de snackbar om de hoek jagen. Dat heeft geen zin.’

Hij hoopt dat de actie om gezond eten aan te moedigen, en snoepen en snacken af te remmen, wordt overgenomen door supermarkten, tankstations en andere bedrijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in