Kinderidolen maken geen reclame meer voor snoep


Tijdens kinderprogramma's zal ook geen reclame meer worden gemaakt voor snoep en anderongezond eten. Daarbij zullen snoepfabrikanten geen acties meer op scholen houden om deverkoop van, bijvoorbeeld, Mars te verhogen. De Nederlandse voedingsmiddelenindustrie heeftde nieuwe gedragscode woensdag aangeboden aan minister Hoogervorst van Volksgezondheid.
Het ministerie en de voedingsmiddelenindustrie overleggen al langer over manieren om vetzucht terug te dringen. Steeds meer Nederlanders zijn te dik. Ook kinderen kampen steeds vaker met overgewicht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen woordvoerder van de voedingsmiddelenindustrie noemt als voorbeeld van een kinderidool Peter Jan Rens die snoepjes van Haribo aanprijst. Volgens hem zal dit niet meer voorkomen. De voedingsmiddelenfabrikanten willen verder meer light-producten aanbieden op scholen. Daarbijzullen ze voorlichting geven over evenwichtige voeding.
Volgens woordvoerder J. Droogh van de voedingsmiddelenfabrikanten is het niet de bedoelingdat er op scholen helemaal geen snoep of snacks meer te krijgen zijn. ‘Dan zouden we kinderennaar de snackbar om de hoek jagen. Dat heeft geen zin.’
Hij hoopt dat de actie om gezond eten aan te moedigen, en snoepen en snacken af te remmen, wordt overgenomen door supermarkten, tankstations en andere bedrijven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid