
Beautyretailer ICI Paris XL heeft de handen ineengeslagen met TikTok-bureau Aidem Agency om te groeien op - jawel - TikTok. ICI Paris XL wil zijn merkpositie verstevigen onder Nederlandse en Belgische jongeren (in het persbericht Gen Z en young millennials genoemd). Aan de samenwerking ging een pitchtraject met negen bureaus vooraf - welke houdt de retailer voor zich.
Navraag wijst uit dat de samenwerking tussen ICI Paris XL en Aidem al even loopt, want de pitch vond in de zomer van 2024 plaats. De partijen hanteerden daarna een pilotfase (september tot en met december), waarna die resultaten en een uitgewerkte strategie voor 2025 geleid hebben tot het tekenen van een eenjarige overeenkomst. Het is de intentie om die na een jaar en bijbehorende evaluatie te verlengen, klinkt het.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQVan projectmanagement tot contentproductie
ICI Paris XL ziet TikTok niet langer als een socialmediakanaal maar als een volwaardig entertainmentplatform vol inspiratie, ontdekking en merkbeleving, vertellen marketingmanagers Monique Ariesen-Visscher en Deborah Vanhouwaert namens de retailer. Het bedrijf wil daarom, samen met Aidem, 'beauty-minded subcommunities activeren' en bouwen aan de doelstelling om het meest relevante beautymerk voor jongeren worden.
Aidem zet daar via een strategie onder meer samenwerkingen met creators en richtlijnen rondom de tone of voice en content voor in. Het bureau, dat 31 medewerkers telt, doet onder andere het projectmanagement en contentproductie voor de beautyretailer. Zo verschijnen er maandelijks meerdere video's uit de hand van Aidem op het TikTok-kanaal van ICI Paris XL.
Het Amsterdamse TikTok-bureau heeft naast ICI Paris XL ook onder andere Albelli, Bol, Oreo en Alpro als klanten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonneeIk lees dat ICI Paris 9 (!) bureaus heeft uitgenodigd om te pitchen voordat de keuze op Aidem viel. Dan denk ik als pitchconsultant: hoezo 9 bureaus? Was er geen proces te bedenken dat je op basis van heldere criteria een overzichtelijke shortlist van 3 bureaus vaststelt? Ervan uitgaande dat elk van de 9 kandidaten dezelfde procedure moest volgen, is er per bureau een winkans van 11,1%! Niet echt het type bureaupitch waar VIA, bvA en anderen zich hard voor maken!