Overslaan en naar de inhoud gaan

ICI Paris XL kiest Aidem Agency als TikTok-bureau, wil merkpositie versterken onder Gen Z

De partijen hebben hun samenwerking na een pilotperiode nu vastgelegd voor een jaar. Er ging een pitch met negen bureaus aan vooraf.
ICI Paris XL
© Aangeleverd
ICI Paris XL
© Aangeleverd

Beautyretailer ICI Paris XL heeft de handen ineengeslagen met TikTok-bureau Aidem Agency om te groeien op - jawel - TikTok. ICI Paris XL wil zijn merkpositie verstevigen onder Nederlandse en Belgische jongeren (in het persbericht Gen Z en young millennials genoemd). Aan de samenwerking ging een pitchtraject met negen bureaus vooraf - welke houdt de retailer voor zich. 

Navraag wijst uit dat de samenwerking tussen ICI Paris XL en Aidem al even loopt, want de pitch vond in de zomer van 2024 plaats. De partijen hanteerden daarna een pilotfase (september tot en met december), waarna die resultaten en een uitgewerkte strategie voor 2025 geleid hebben tot het tekenen van een eenjarige overeenkomst. Het is de intentie om die na een jaar en bijbehorende evaluatie te verlengen, klinkt het.

Van projectmanagement tot contentproductie

ICI Paris XL ziet TikTok niet langer als een socialmediakanaal maar als een volwaardig entertainmentplatform vol inspiratie, ontdekking en merkbeleving, vertellen marketingmanagers Monique Ariesen-Visscher en Deborah Vanhouwaert namens de retailer. Het bedrijf wil daarom, samen met Aidem, 'beauty-minded subcommunities activeren' en bouwen aan de doelstelling om het meest relevante beautymerk voor jongeren worden.

Aidem zet daar via een strategie onder meer samenwerkingen met creators en richtlijnen rondom de tone of voice en content voor in. Het bureau, dat 31 medewerkers telt, doet onder andere het projectmanagement en contentproductie voor de beautyretailer. Zo verschijnen er maandelijks meerdere video's uit de hand van Aidem op het TikTok-kanaal van ICI Paris XL.

Het Amsterdamse TikTok-bureau heeft naast ICI Paris XL ook onder andere Albelli, Bol, Oreo en Alpro als klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Peter van Leeuwen

Ik lees dat ICI Paris 9 (!) bureaus heeft uitgenodigd om te pitchen voordat de keuze op Aidem viel. Dan denk ik als pitchconsultant: hoezo 9 bureaus? Was er geen proces te bedenken dat je op basis van heldere criteria een overzichtelijke shortlist van 3 bureaus vaststelt? Ervan uitgaande dat elk van de 9 kandidaten dezelfde procedure moest volgen, is er per bureau een winkans van 11,1%! Niet echt het type bureaupitch waar VIA, bvA en anderen zich hard voor maken!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in