Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft Google gebruikers scrollt niet

Bijna de helft van de Google gebruikers tikt liever een nieuw keyword in dan de moeite te nemen om te scrollen. Vermeldingen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ronald Verschueren, directeur van NetMarketing Usability Experts: ‘De trend is dat er steeds minder wordt gescrolld, we verwachten dat dit beeld zich versterkt. Dit is consistent met het beeld uit onze klantonderzoeken waarin we zien dat ook op homepages en landingpages steeds minder wordt gescrolld.’

related partner content for mobile comes here

Hij vervolgt: ‘Het verwachte effect is dat de kosten voor de hoogste advertentieposities binnen Google hierdoor zullen stijgen. Om dit terug te kunnen verdienen wordt het voor adverteerders in Google steeds belangrijk hun sites te optimaliseren. Geoptimaliseerde sites leiden tot een hoger percentage verkopen tegen vergelijkbare advertentiekosten, waardoor de kosten en baten in balans kunnen worden gehouden.’

Google is voor 90% van de Nederlanders de meest gebruikte zoekmachine. Het gedrag van de Googlegebruikers bepaalt voor een groot deel het succes van de advertenties in Google. Het surfgedrag binnen Google is onderzocht voor verzekeringen, lenen, reizen en consumentenproducten. In totaal namen 30 deelnemers mee aan het kwalitatief gedragsonderzoek. Deze gebruikers voerden in totaal 480 zoekopdrachten in Google uit. In 48 procent van de gevallen werd niet gescrolld.

Om de resultaten van sites met Google te optimaliseren, zet NetMarketing geavanceerde eyetracking technieken in. De oogbewegingen van de deelnemende respondenten worden met de eye tracker apparatuur van NetMarketing geregistreerd om Google advertenties en sites te kunnen optimaliseren.

Het onderzoeksrapport is te verkrijgen via

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in