
Daarmee is China het land met de hoogste mediabestedingen ter wereld, zo voorspelt Adam Smith, een directeur van Group M. Smith zei dit op een mediaconferentie georganiseerd door investeringsbank Credit Suisse. Hij meldde verder te verwachten dat de mediabestedingen wereldwijd komend jaar niet meer zullen toenemen dan dit jaar. Dit jaar is dat 5,3 procent. Voor komend jaar verwacht hij een groei van 5 procent.
Ook meldde hij dat tv het grootste blijft, maar dat internet weer het hardste zal groeien. ‘Vooral in West-Europa zullen de tv-budgetten steeds meer verplaatsen naar internet.’
Vacatures
Adviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBUniversal McCann komt eveneens met cijfers over reclamebestedingen. Het bureau meldt dat advertising in de VS in 2006 in totaal 285,1 miljard dollar bedraagt, een stijging van 5,2 procent. Wereldwijd is dat bijna 600 miljard, een groei van 5,3 procent, zoals ook Group M dat heeft becijferd. Voor komend jaar wordt ook bij UM een afvlakkende groei verwacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee