Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bestedingen China groter dan VS'

China haalt nog dit jaar de Verenigde Staten in als het gaat om de bijdrage wereldwijd aan advertising.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee is China het land met de hoogste mediabestedingen ter wereld, zo voorspelt Adam Smith, een directeur van Group M. Smith zei dit op een mediaconferentie georganiseerd door investeringsbank Credit Suisse. Hij meldde verder te verwachten dat de mediabestedingen wereldwijd komend jaar niet meer zullen toenemen dan dit jaar. Dit jaar is dat 5,3 procent. Voor komend jaar verwacht hij een groei van 5 procent.

Ook meldde hij dat tv het grootste blijft, maar dat internet weer het hardste zal groeien. ‘Vooral in West-Europa zullen de tv-budgetten steeds meer verplaatsen naar internet.’

Universal McCann komt eveneens met cijfers over reclamebestedingen. Het bureau meldt dat advertising in de VS in 2006 in totaal 285,1 miljard dollar bedraagt, een stijging van 5,2 procent. Wereldwijd is dat bijna 600 miljard, een groei van 5,3 procent, zoals ook Group M dat heeft becijferd. Voor komend jaar wordt ook bij UM een afvlakkende groei verwacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in