ING onderzoekt voortbestaan merk Postbank


Organisatieadviesbureau McKinsey is al enkele maanden bezig met een onderzoek. Directeur Hans Hagenaars van Postbank heeft zijn post tijdelijk verlaten om het project te leiden, zo meldt Het Financieele Dagblad. De bankverzekeraar focust op het merkenbeleid, de marketing en de marktpositie van ING en dochter Postbank in Nederland, zo bevestigt een woordvoerder.
Er wordt grote prioriteit gegeven aan het onderzoek, maar een besluit is nog niet genomen. Dat wordt binnen drie maanden verwacht. 'We zijn bezig met een strategische heroriëntatie', zegt de woordvoerder. 'Dat doen we vaker maar dit onderzoek is een stuk grondiger. We kijken zowel naar de voorkant als naar de achterkant van de Postbank en ING Bank.'
Bij de ‘voorkant’ gaat het om de merken. Centraal staat de toekomst van het merk Postbank. Bij de achterkant moet gedacht worden aan integratie van de administratieve activiteiten.
De woordvoerder zegt dat ING de conclusies van het onderzoek van McKinsey eerst rustig afwacht. 'Het merk Postbank staat op dit moment niet ter discussie. We zullen het ook niet zomaar schrappen. Het label is zeer waardevol. Maar het is ook niet vanzelfsprekend dat we al onze merken houden.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De Postbank is met zeven miljoen klanten succesvol en winstgevend. Het merk Postbank is volgens schattingen zeker honderden miljoenen waard, maar beperkt zich tot Nederland.
In het buitenland heeft ING juist groot succes met ING Direct.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid