Overslaan en naar de inhoud gaan

ING onderzoekt voortbestaan merk Postbank

ING bekijkt of de merken Postbank en ING Bank naast elkaar kunnen voortbestaan. Grote opdrachten van ING Bank aan reclamebureaus zijn even…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Organisatieadviesbureau McKinsey is al enkele maanden bezig met een onderzoek. Directeur Hans Hagenaars van Postbank heeft zijn post tijdelijk verlaten om het project te leiden, zo meldt Het Financieele Dagblad. De bankverzekeraar focust op het merkenbeleid, de marketing en de marktpositie van ING en dochter Postbank in Nederland, zo bevestigt een woordvoerder.
Er wordt grote prioriteit gegeven aan het onderzoek, maar een besluit is nog niet genomen. Dat wordt binnen drie maanden verwacht. 'We zijn bezig met een strategische heroriëntatie', zegt de woordvoerder. 'Dat doen we vaker maar dit onderzoek is een stuk grondiger. We kijken zowel naar de voorkant als naar de achterkant van de Postbank en ING Bank.'

related partner content for mobile comes here

Bij de ‘voorkant’ gaat het om de merken. Centraal staat de toekomst van het merk Postbank. Bij de achterkant moet gedacht worden aan integratie van de administratieve activiteiten.
De woordvoerder zegt dat ING de conclusies van het onderzoek van McKinsey eerst rustig afwacht. 'Het merk Postbank staat op dit moment niet ter discussie. We zullen het ook niet zomaar schrappen. Het label is zeer waardevol. Maar het is ook niet vanzelfsprekend dat we al onze merken houden.'

De Postbank is met zeven miljoen klanten succesvol en winstgevend. Het merk Postbank is volgens schattingen zeker honderden miljoenen waard, maar beperkt zich tot Nederland.
In het buitenland heeft ING juist groot succes met ING Direct.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in