Overslaan en naar de inhoud gaan

'78 procent blijft bij eigen bank als ze moeten kiezen'

Personal finance magazine Lucratief (Sanoma Men´s Magazines) liet een marktonderzoek uitvoeren om te achterhalen hoe het Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Personal finance magazine (Sanoma Men´s Magazines) liet een marktonderzoek uitvoeren om te achterhalen hoe het Nederlandse publiek banken, zorgverzekeraars en schadeverzekeraars waardeert.

related partner content for mobile comes here

IvoMar Marktonderzoek BV voerde het onderzoek uit in week 35 van 2006. 957 respondenten vanaf 18 jaar werkten online mee.

De banken haalden de volgende rapportcijfers:

Postbank: 7.9
Rabobank: 7,8
Fortis: 7,8
ABN Amro: 7,7
ING Bank: 7,6
SNS Bank: 7,5

Voor achttien banken konden de respondenten hun waardering uitdrukken, maar uit de resultaten bleek een overduidelijke dominantie van zes banken. De overall waarderingen liggen dicht bij elkaar. Slechts op deelservices zijn kleine verschillen te vinden.

Om te achterhalen hoe honkvast Nederlanders zijn, werd gevraagd of men bankzaken, indien men nu moest kiezen, opnieuw bij dezelfde partij zou onderbrengen.

Naar welke bank zou u gaan?

Rabobank: 28 procent
ABN Amro: 21 procent
Postbank: 16 procent
ING Bank: 10 procent
SNS Bank: 8 procent

Als u nu uw bankzaken moeten onderbrengen, zou u dat dan weer bij dezelfde bank doen?

Beslist wel: 38 procent
Waarschijnlijk wel: 40 procent
Misschien, weet nog niet: 14 procent
Waarschijnlijk niet: 6 procent
Beslist niet: 2 procent

In het onderzoek zijn ook 32 zorgverzekeraars meegenomen. Ook in deze categorie zijn de cliënten dik tevreden. Het algemene oordeel varieert van de rapportcijfers 7 tot 8,1. Aanvoerders zijn IZA, de Friesland en Agis.

In de categorie schadeverzekeraars zijn veertien bedrijven meegenomen in de antwoordmogelijkheden. Het algemene oordeel over de dienstverlening van negen toppers loopt uiteen van 7,2 (Aegon) tot 7,9 (Interpolis). Ook in deze categorie dus hoge algemene oordelen en hoge gemiddelde scores.

De onderzoekers stellen vast dat Nederland een groot aantal financiële dienstverleners telt die op hoog niveau opereren. De verschillen zijn niet groot en als die er zijn, zitten ze in specifieke services.

'Op welke bekende instantie de keuze ook valt, een in het algemeen teleurstellende dienstverlening is niet te verwachten', meldt het rapport.

Dus iedereen kan tevreden zijn.....maar zou het echt waar zijn?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in