Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever snijdt in Europese onderzoekstak

Unilever gaat zijn voedselontwikkelingsafdelingen in Europa grondig herzien. Er komen zes centra, ieder gespecialiseerd in een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er blijven volgens Het Financieele Dagblad slechts 23 kleinere r&d-afdelingen over van de 64, die nu nog over Europa zijn versnipperd. De operatie, die voor eind 2008 moet zijn afgerond, kost 240 werknemers hun baan.

related partner content for mobile comes here

Het besluit maakt deel uit van de mondiale strategie om kwaliteit en kwantiteit van de innovaties te vergroten, aldus Findi Banga, president voedingsmiddelen. 'Vernieuwing waarmee we ons onderscheiden is essentieel om te groeien.' De zes centra, 'global centres of excellence' genoemd, moeten vernieuwingen opleveren die niet snel kunnen worden nagemaakt.
Volgens het FD staat Unilever onder druk van beleggers om voor meer omzetgroei te zorgen. Een vaak gehoorde klacht is dat er te weinig originele producten op de markt worden gebracht. De merkenmachine zou het afleggen tegen de goedkopere huismerken van veel kruideniers.

‘Onzin’, zegt Emmo Meijer, senior vice president Foods R&D. ‘Maar we krijgen uit onderzoek en ontwikkeling niet wat we zouden mogen verwachten, gezien de bedragen die we erin stoppen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in