Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto online display advertising naar 30,6 miljoen

De netto bestedingen uit online display advertenties kwamen in het derde kwartaal van dit jaar uit op 30,6 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het derde kwartaal van 2005 bedroegen de netto bestedingen uit online display advertenties nog 21,9 miljoenc euro. De groei naar 30,6 miljoen in het derde kwartaal van 2006, betekent een stijging van 40 procent.
Branches die voorop lopen qua online mediabestedingen in 2006 zijn Media met 23,9 procent, Financiële Dienstverlening met 13,5 procent, Telecom & ICT met 13,3 procent, Horeca-Toerisme-Recreatie met 9,1 procent en Retail met 5,9 procent.

related partner content for mobile comes here

De online advertentiebestedingen naar soort zagen er als volgt uit: 57,7 procent kwam tot stand door banners en skyscrapers, contentintegratie en sponsoring 23,14 procent, e-mail 5,9 procent, search 5,5 procent, pop-ups, interstitials en full screen ads 5,1 procent en overig 2,68 procent.

Nederland bracht de netto online mediabestedingen in kaart met haar 21 grootste internetexploitanten en Nielsen Media Research.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in