Netto online display advertising naar 30,6 miljoen


In het derde kwartaal van 2005 bedroegen de netto bestedingen uit online display advertenties nog 21,9 miljoenc euro. De groei naar 30,6 miljoen in het derde kwartaal van 2006, betekent een stijging van 40 procent.
Branches die voorop lopen qua online mediabestedingen in 2006 zijn Media met 23,9 procent, Financiële Dienstverlening met 13,5 procent, Telecom & ICT met 13,3 procent, Horeca-Toerisme-Recreatie met 9,1 procent en Retail met 5,9 procent.
De online advertentiebestedingen naar soort zagen er als volgt uit: 57,7 procent kwam tot stand door banners en skyscrapers, contentintegratie en sponsoring 23,14 procent, e-mail 5,9 procent, search 5,5 procent, pop-ups, interstitials en full screen ads 5,1 procent en overig 2,68 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIAB Nederland bracht de netto online mediabestedingen in kaart met haar 21 grootste internetexploitanten en Nielsen Media Research.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid