Overslaan en naar de inhoud gaan

'Industrie moet mogelijkheden interactieve tv tonen'

Kabelbedrijven, producenten, omroepen en reclamebureaus moeten samen aan de consument laten zien wat de mogelijkheden zijn van interactieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlanders kunnen nu weinig met begrippen als Video On Demand en interactiviteit, zo meldt UPC Nederland aan . Volgens de laatste cijfers (september) heeft UPC 425.000 interactieve televisie abonnnees. Slechts een beperkt deel van deze abonnees maakt volgens woordvoerder Ronald van der Aart van UPC gebruik van interactieve mogelijkheden. In totaal heeft UPC in Nederland 2,2 miljoen klanten.

related partner content for mobile comes here

‘De eerste uitdaging voor kabelbedrijven is om mensen goed te informeren over wat je met digitale televisie en interactieve diensten kunt’, zegt Van der Aart. Een begrip als Video On Demand noemt hij ‘niet aansprekend’. Maar UPC heeft nog geen alternatieve term bedacht. Een manier om mensen vertrouwd te maken met interactiviteit is om hen gewoon te laten zien wat er mogelijk is. Om die reden werkte UPC samen met MTV tijdens de TMF Awards op 13 oktober. Kijkers van de prijsuitreiking konden via de rode knop op de afstandsbediening stemmen op hun favoriete artiest.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in