'Industrie moet mogelijkheden interactieve tv tonen'
Nederlanders kunnen nu weinig met begrippen als Video On Demand en interactiviteit, zo meldt UPC Nederland aan Emerce. Volgens de laatste cijfers (september) heeft UPC 425.000 interactieve televisie abonnnees. Slechts een beperkt deel van deze abonnees maakt volgens woordvoerder Ronald van der Aart van UPC gebruik van interactieve mogelijkheden. In totaal heeft UPC in Nederland 2,2 miljoen klanten.
‘De eerste uitdaging voor kabelbedrijven is om mensen goed te informeren over wat je met digitale televisie en interactieve diensten kunt’, zegt Van der Aart. Een begrip als Video On Demand noemt hij ‘niet aansprekend’. Maar UPC heeft nog geen alternatieve term bedacht. Een manier om mensen vertrouwd te maken met interactiviteit is om hen gewoon te laten zien wat er mogelijk is. Om die reden werkte UPC samen met MTV tijdens de TMF Awards op 13 oktober. Kijkers van de prijsuitreiking konden via de rode knop op de afstandsbediening stemmen op hun favoriete artiest.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid