Overslaan en naar de inhoud gaan

Gedragscode streetmarketing

De regels voor flyering, wervingsacties en correcte sampling, oftewel streetmarketing, zijn vanaf nu vastgelegd in de Code Streetmarketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De leden van de DFMA (Nederlandse branchevereniging van Field Marketing bureaus) hebben 2 november jongstleden de nieuwe gedragscode in Streetmarketing aangenomen.

related partner content for mobile comes here

Streetmarketing wordt steeds meer ingezet als onderdeel van de totale marketingmix. De aangenomen gedragscode is volgens DFMA een zelfregulerende code, die de kwaliteit van Streetmarketing moet verhogen.

In de code is onder andere de oprichting van een centraal klachtenmeldpunt vastgelegd. Op deze wijze kunnen de consument, maar ook winkeliers of gemeenten (op wiens grondgebied streetmarketing wordt uitgevoerd) hun klachten kenbaar maken en kunnen de DFMA leden het niveau van hun werk monitoren.

Ook staat omschreven hoe een streetmarketeer zich moet gedragen tegenover degene die hij benadert en hoe hij moet omgaan met zijn omgeving. Concreet betekent dit dat een streetmarketeer zich te allen tijden moet kunnen legitimeren, geen rommel mag achterlaten op straat, een consument maar één keer mag aanspreken en bijvoorbeeld maar één productsample mag overhandigen.

Bij het opstellen van de gedragscode Streetmarketing is samengewerkt met de DDMA en vervolgens met diverse partijen gesproken, zoals BVA, SRC, en diverse gemeenten.

In de code wordt onderscheid gemaakt tussen verschillende vormen van Streetmarketing, zoals bijvoorbeeld productsampling, flyering, directe verkoop, leden-, donateur- en abonneewerving. De regels en normen in de gedragscode omvatten zowel de organisatie als de uitvoering van streetmarketingacties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in