Overslaan en naar de inhoud gaan

Australië heeft het beste landenmerk

Australië is dit jaar reisbestemming nummer één, althans volgens de Country Brand Index, die dit jaar voor de tweede maal werd gehouden.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Australië is dit jaar reisbestemming nummer één, althans volgens de , die dit jaar voor de tweede maal werd gehouden. Initiatiefnemer merkenbureau onderzocht vorig jaar voor het eerst het imago van verschillende reisbestemmingen.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek richt zich op de wijze waarop landen zich kunnen onderscheiden door zich als merk te presenteren en meet op basis van een driedelige analyse van statistieken, een wereldwijd kwantitatief onderzoek en meningen van reisprofessionals.

Australië komt ditmaal als beste merk uit de bus, de Verenigde Staten en Italië eindigen respectievelijk op plek 2 en 3. Italië was vorig jaar nog nummer 1.

De gehele top 10:

Australië
VS
Italië
Frankrijk
Griekenland
Groot Brittannië
Spanje
Nieuw Zeeland
Malediven
India

India is terug te vinden op de eerste plek in de categorie Authenticiteit, gevolgd door Nieuw Zeeland en Egypte. In de categorie Geschiedenis staat Egypte op de eerste plek, gevolgd door Italië en Turkije, en in de categorie Art en Culture ook weer Egypte, gevolgd door Turkije en India.

Gezinnen kunnen het beste naar de VS, Nieuw Zeeland en Canada, en ideale zakenbestemmingen zijn de VS, Duitsland en Frankijk. Onder noemen Rising Star worden China, Kroatië en De Verenigde Arabische Emiraten genoemd.

Het gehele rapport is te downloaden.

Futurebrand onderzocht ook welke kanalen het meeste invloed hebben bij het kiezen van een land als reisbeslissing. 29 procent van de reizigers laat zich beinvloeden door familie, 19 procent vindt hun bestemming op internet, 13 procent in een TV-programma of film, 10 procent in de krant of tijdschrift, 9 procent gaat in op een package deal, 6 procent bezoekt nog steeds een travel agent, 4 procent reageert op een advertentie, 10 procent doet het 'anders'.

Wanneer de reisbestemming vast staat, vindt 66 procent informatie hierover op internet, 13 procent bij een travel agent en 9 procent bij familie.

Internet blijft volgens FutureBrand net als vorig jaar het dominerende kanaal voor reisinformatie. Bijna 60 procent van de volwassen internetgebruikers shopte de afgelopen zes maanden bij reisgerelateerde diensten online.

28 procent van de privéreizigers en 31 procent van de reizigers die op hun reis zaken en prive koppelden, geven aan dat ze de volgende reis online zullen boeken. Internet wordt hiermee het populairste kanaal om te boeken.

De onlinereisbestedingen bedroegen de eerste zes maanden van 2006 34,7 miljard dollar, dat is een groei van 15 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2005.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in