Nieuwe Effies: Groene en Smart Budget
De Groene Effie is een prijs voor campagnes die aantoonbaar een bijdrage hebben geleverd aan duurzaamheid, mvo (maatschappelijk verantwoord ondernemen) of milieu.
De Smart Budget Effie gaat naar reclamemakers die heel innovatief met een communicatiebudget om zijn gegaan. Hiermee wil de jury laten zien dat aan goede, effectieve reclame niet direct een duur prijskaartje hangt.
Zowel de Vea/Vereniging van Communicatie-adviesbureaus en BVA bond van adverteerders verwachten dit jaar een forse toename van het aantal inzendingen. BVA-directeur Helen Faasse: ‘We proeven bij opdrachtgevers steeds meer professionele ‘drive’ om te gaan voor effectiviteit. Daar schortte het nog wel eens aan, vooral bij junior marketeers omdat het afbreukrisico binnen de opdrachtgevers soms groot is. Effectiviteit vraagt ook om durf in het campagnedenken. We zien gelukkig bij adverteerders wel steeds meer ruimte voor experimenten en een andersoortig mediadenken. Helaas biedt echter nog niet elke adverteerder een werkcultuur waarin dat mogelijk is.’
VEA directeur Frans Blanchard ziet tegelijkertijd een kentering bij bureaus: ‘Ik ben zeer content met de Groene Effie. Zeker in deze tijd waarin reclame vaak beschuldigd wordt het maatschappelijk gedrag van consumenten negatief te beinvloeden, willen we graag een statement maken door de positieve impact van commerciële communicatie op consumentengedrag te belonen.’
Binnenkort volgt de officiële uitnodiging om in te zenden. De inschrijvingstermijn sluit op 1 maart 2007. Zie ook hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid