Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Effies: Groene en Smart Budget

In 2007 zijn er twee extra Effies te winnen, een Groene Effie en een Smart Budget Effie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Groene Effie is een prijs voor campagnes die aantoonbaar een bijdrage hebben geleverd aan duurzaamheid, mvo (maatschappelijk verantwoord ondernemen) of milieu.
De Smart Budget Effie gaat naar reclamemakers die heel innovatief met een communicatiebudget om zijn gegaan. Hiermee wil de jury laten zien dat aan goede, effectieve reclame niet direct een duur prijskaartje hangt.
Zowel de Vea/Vereniging van Communicatie-adviesbureaus en BVA bond van adverteerders verwachten dit jaar een forse toename van het aantal inzendingen. BVA-directeur Helen Faasse: ‘We proeven bij opdrachtgevers steeds meer professionele ‘drive’ om te gaan voor effectiviteit. Daar schortte het nog wel eens aan, vooral bij junior marketeers omdat het afbreukrisico binnen de opdrachtgevers soms groot is. Effectiviteit vraagt ook om durf in het campagnedenken. We zien gelukkig bij adverteerders wel steeds meer ruimte voor experimenten en een andersoortig mediadenken. Helaas biedt echter nog niet elke adverteerder een werkcultuur waarin dat mogelijk is.’

related partner content for mobile comes here

VEA directeur Frans Blanchard ziet tegelijkertijd een kentering bij bureaus: ‘Ik ben zeer content met de Groene Effie. Zeker in deze tijd waarin reclame vaak beschuldigd wordt het maatschappelijk gedrag van consumenten negatief te beinvloeden, willen we graag een statement maken door de positieve impact van commerciële communicatie op consumentengedrag te belonen.’
Binnenkort volgt de officiële uitnodiging om in te zenden. De inschrijvingstermijn sluit op 1 maart 2007. Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in