Blair als Hitler reclame mag
Tonie Blair mag met Hitler vergeleken worden in een Britse reclame. Dat vindt de Advertising Standards Authority, de Britse Reclame code Commissie. De paginagrote advertentie verscheen in The Guardian, met als tekst: "ID cards have worked well in Europe before."
Onder meer Silicon.com en The Guardian zelf maken melding van het besluit van de reclamewaakhond in Londen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe advertentie was geplaatst door No2ID, een privacyvoorvechter die strijd tegen identiteitskaarten en databanken. De ASA ontving acht klachten.
De advertentie is niet offensief, vindt de ASA. Daarmee kruipt de adverteerder door het oog van de naald. De foto van Blair was namelijk flink gefotosjopt en met de grijstinten werd ook een jaren ´30 sfeer opgeroepen.
De ASA geloofde het verweer van No2ID: het gaat niet om de vergelijking van personen, maar van hun politiek.
Zou zoiets in Nederland ook kunnen. Het is dat GeenStijl een fanclub van Rita is, anders was het misschien al gebeurd?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid