Overslaan en naar de inhoud gaan

Blair als Hitler reclame mag

Tonie Blair mag met Hitler vergeleken worden in een Britse reclame. Dat vindt de Advertising Standards Authority, de Britse Reclame code…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tonie Blair mag met Hitler vergeleken worden in een Britse reclame. Dat de Advertising Standards Authority, de Britse Reclame code Commissie. De paginagrote advertentie verscheen in The Guardian, met als tekst: "ID cards have worked well in Europe before."

related partner content for mobile comes here

Onder meer en maken melding van het besluit van de reclamewaakhond in Londen.

De advertentie was geplaatst door , een privacyvoorvechter die strijd tegen identiteitskaarten en databanken. De ASA ontving acht klachten.

De advertentie is niet offensief, vindt de ASA. Daarmee kruipt de adverteerder door het oog van de naald. De foto van Blair was namelijk flink gefotosjopt en met de grijstinten werd ook een jaren ´30 sfeer opgeroepen.

De ASA geloofde het verweer van No2ID: het gaat niet om de vergelijking van personen, maar van hun politiek.

Zou zoiets in Nederland ook kunnen. Het is dat GeenStijl een fanclub van Rita is, anders was het misschien al gebeurd?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in