Bobo en de kinderconsument ?
Kleutermagazine Bobo heeft woensdag een nieuwe website voor kinderen gelanceerd. De site kreeg, als eerste, meteen het vernieuwde OK!Keurmerk van de Stichting De Kinderconsument.
Kinderen kunnen via de site niet op ongewenste sites komen. Er is geen geweld, discriminatie, seks of reclame. Ook zijn er geen zoekmachines en is er geen mogelijkheid om artikelen te kopen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOndanks dat ik niet in de doelgroep val, meteen even naar de site gekeken. En wat prijkt eronderaan de site ? Een bannerachtig blok waar mensen zich kunnen abonneren op de Bobo.
Ook in het menu staat vrolijk een button "Winkel", waar je boeken, cd's en horloges kunt bestellen en aangemoedigd wordt dat te doen. Om echt te bestellen wordt je dan doorgelinkt naar een bestelsite.
Is dit dan de manier om het keurmerk te omzeilen ? Overigens werkt de bestelapplicatie nog niet foutloos, dus voorlopig nog geen kindertjes die via de site verleid kunnen worden tot een transactie...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid