Overslaan en naar de inhoud gaan

Bobo en de kinderconsument ?

Kleutermagazine Bobo heeft woensdag een nieuwe website voor kinderen gelanceerd. De site kreeg, als eerste, meteen het vernieuwde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kleutermagazine Bobo heeft woensdag een nieuwe voor kinderen gelanceerd. De site kreeg, als eerste, meteen het vernieuwde OK!Keurmerk van de Stichting De Kinderconsument.

related partner content for mobile comes here

Kinderen kunnen via de site niet op ongewenste sites komen. Er is geen geweld, discriminatie, seks of reclame. Ook zijn er geen zoekmachines en is er geen mogelijkheid om artikelen te kopen.

Ondanks dat ik niet in de doelgroep val, meteen even naar de site gekeken. En wat prijkt eronderaan de site ? Een bannerachtig blok waar mensen zich kunnen abonneren op de Bobo.

Ook in het menu staat vrolijk een button "Winkel", waar je boeken, cd's en horloges kunt bestellen en aangemoedigd wordt dat te doen. Om echt te bestellen wordt je dan doorgelinkt naar een bestelsite.

Is dit dan de manier om het keurmerk te omzeilen ? Overigens werkt de bestelapplicatie nog niet foutloos, dus voorlopig nog geen kindertjes die via de site verleid kunnen worden tot een transactie...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in