Bevredigt Belle vrouwelijke behoeften wel?
Orange gaat volgende week groot inzetten op de introductie van Belle.nl. Een online telefoonwinkel speciaal voor vrouwen. Uniek in de wereld volgens Marco Merkx, verantwoordelijk voor e-marketing en e-commerce bij Orange Nederland. De oplettende Molblogger weet natuurlijk wel beter. Het kan Merkx toch niet zijn ontgaan dat hier in mei van dit jaar al een online telefoonwinkel speciaal voor vrouwen in de top of flop stond: Femmefone.
Belle.nl lijkt in beginsel dezelfde propositie te hebben als Femmefone, namelijk "Fashion, phones and lifestyle". Belle richt zich ook op vrouwen tussen de 20 en 40, maar dan wel met iets meer te besteden. Een aantal voordelen die Merkx aandraagt is ook terug te vinden op de website van Femmefone. Zoals de 'pick & match' module en de incentives die zijn afgestemd op de wens van vrouwen (wellnessweekend, beautyworkshop etc.).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaToch moet ik toegeven dat ik de uitwerking van het concept (door Share of Mind) een stuk beter geslaagd vind dan bij Femmefone. Er is in ieder geval gedegen onderzoek gedaan. Verder is Belle.nl door vrouwen ontworpen en de foto's zijn door een professionele modefotograaf gemaakt. Het doet me een beetje denken aan Vrouw Online van Sanoma. De functionaliteiten van de telefoons zijn verwerkt in mooie statements en ondersteunen het idee achter Belle.nl, namelijk dat van een glossy magazine. Met behulp van tabs kan de bezoeker kiezen tussen de pagina's "Belle werkt, op reis, sport, uitgaan en moeder" die aansluiten op de belevingswereld van vrouwen.
Een groot voordeel van Femmefone ten opzichte van Belle is echter dat zij samenwerken met bijna alle providers en Belle toch echt alleen Orange kan aanbieden. Merkx verzekert de consument echter dat er "fantastische aanbiedingen" zijn te vinden. Hiernaast schijnt een mobiele telefoon voor een vrouw te zijn "als een paar schoenen of een tas: het is een fashion item en aan één heb je niet genoeg!"
Er is bewust gekozen voor een 'soft launch' van twee maanden om de bezoekers om kwalitatieve feedback te vragen en de usability te optimaliseren voordat de mediacampagne van start gaat. Tijdens deze soft launch fase wordt er alleen gebruik gemaakt van Adwords en banners op de website van Orange, vanaf volgende week wordt er groots ingezet op traditionele massamediacommunicatie. En nu dus al een voorschot op de free publicity waar Merkx tevens op hoopt ;-)
Mijns inziens is Belle.nl wel een onderscheidend concept in online telecomland, vooral door het voorkomen als een glossy magazine, maar of vrouwen zich hier nu wel en masse op gaan storten...
Het is aan jullie, top of flop voor Belle.nl?
Rechtsboven op de site wordt er trouwens (nog) netjes verwezen naar het nieuwe adres van Restaurant Belle, de vorige eigenaar van www.belle.nl, benieuwd wat Orange daarvoor heeft moeten betalen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid