Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste interactieve commercial voor Holland Casino

De allereerste interactieve tv-commercial in Nederland wordt komende woensdag 6 december uitgezonden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bevestigt Jeroen de Bakker van TBWATequila aan Adformatie. Het gaat om een commercial die via de SBS-zenders wordt uitgezonden, en te zien is voor kijkers die in het bezit zijn van een UPC digital tv (zo’n 400.000 in totaal).
UPC en zusterbedrijf Chellomedia verzorgen de technologie. De Bakker wil niet zeggen om welke adverteerder het gaat, maar welingelichte kringen melden dat het een spot van Holland Casino betreft.
Via een rode knop op de afstandsbediening kunnen kijkers hun emailadres achterlaten, waarna ze follow-up-informatie ontvangen via een actiesite. De Bakker: ‘Tv wordt op deze manier de aanjager van interactiviteit.’

related partner content for mobile comes here

De Bakker denkt dat deze eerste interactieve commercial breed navolging zal vinden. ‘Zeker als ik zie wat grote adverteerders als bijvoorbeeld Philips in Engeland op dit vlak doen.’ Eerder deze week meldde Tele2 half december met de eerste interactieve commercial te komen. Daarbij gaat het om een spotje van zorgverzekeraar Agis, waarmee door een druk op de knop een offerte kan worden aangevraagd.
In het geval van Tele2 gaat het echter niet om uitzending van de commercial via een van de bestaande broadcasters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in