Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne-effectonderzoek rijksoverheid in nieuwe handen

Daphne Communication Management en Intomart GfK gaan per 1 januari 2007 het campagne-effectonderzoek uitvoeren voor de Dienst Publiek en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met het campagne-effectonderzoek worden de resultaten van Postbus 51-campagnes op systematische en vergelijkbare wijze onderzocht. Sinds 1999 wordt het campagne-effectonderzoek naar tevredenheid door TNS NIPO uitgevoerd. Het contract met TNS NIPO loopt per 1 januari 2007 af. Daarom startte DPC in mei van dit jaar een Europese aanbestedingsprocedure, waarin het campagne-effectonderzoek in twee opdrachten werd verdeeld: het uitvoeren van veldwerk en de analyse en rapportage van de resultaten. Intomart GfK kwam als beste partij uit de aanbesteding voor het veldwerk. Voor de analyse en rapportage van de resultaten was dat Daphne Communication Management. Met beide partijen is een contract gesloten voor twee jaar met een mogelijke verlenging tot vier jaar.

related partner content for mobile comes here

Met het campagne-effectonderzoek worden sinds 1999 alle Postbus 51-campagnes geëvalueerd. Ook steeds meer niet Postbus 51-campagnes van de rijksoverheid worden in het campagne-effectonderzoek meegenomen. Het betreft een continu onderzoek naar bereik, waardering en effecten van massamediale campagnes die vanuit de rijksoverheid worden gevoerd. Het onderzoek wordt sinds 2006 volledig via internet access panels uitgevoerd. Doel van het onderzoek is het afleggen van verantwoording over de doelmatigheid van de overheidscampagnes en het leveren van een bijdrage aan de verbetering en professionalisering van de overheidscommunicatie. Jaarlijks worden de bevindingen van de onderzoeken naar individuele campagnes gebundeld in een jaarevaluatie om verantwoording af te leggen aan de Tweede Kamer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in