Overslaan en naar de inhoud gaan

Roept u maar! 2006 was voor mij het jaar van......

Logic & Emotion de blog van David Armano, is één van mijn favoriete blogs vanwege zijn mooie 'graphics' en zijn verfrissende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

de blog van David Armano, is één van mijn favoriete blogs vanwege zijn mooie 'graphics' en zijn verfrissende uitspraken. Bovendien roept Armano zijn lezers regelmatig op te reageren op wat hij schrijft en zo ook dit keer.

related partner content for mobile comes here

Armano beschreef en illustreerde in eerste instantie zijn eigen terugblik op 2006 en vroeg de bezoekers welke belangrijke en opvallende ontwikkelingen zij zagen op het gebied van 'marketing, advertising and user experience'.
Het zal niemand verbazen dat de antwoorden op zijn vraag gekenmerkt worden door termen als 'Power Consumer, Connection, 2.0, Video, Creativity, People'.

Dat leverde niet alleen weer een aantal fraaie visualisaties en inspirerende conclusies op maar zette mij ook aan het denken: Want hoe kijk ik zelf aan tegen 2006? Welke ontwikkeling beschouw ik als de belangrijkste en kenmerkendste op het gebied van marketing?

Het antwoord daarop luidt dat ik 2006 zie als het jaar waarin internet ervoor heeft gezorgd dat de mens of de persoon achter de gebruiker, consument of klant steeds meer tevoorschijn komt. Anders gezegd heeft internet in 2006 niet alleen nog zichtbaarder gemaakt wie we zijn, waar onze interesses en behoeftes liggen, maar vooral ook wat ons drijft.

In die zin blijf ik de uitspraak'we waren hetzelf', die ik ooit eens in een boek van aantrof nog altijd van toepassing vinden op wat ik ook graag aanduid met de term Want internet bruist, is in beweging en leeft anno 2006 bij meer mensen dan ooit tevoren.

Een vergelijkbare ontwikkeling zien Armano en zijn lezers ook, maar zij gaan daarbij meer uit van de verschillende rollen ( o.a. gebruiker, klant, lid van een community) die één en dezelfde persoon kan spelen. Deze rollen vinden we dan ook terug in zijn illustratie daarvan die ik koos als beeld bij dit artikel.

Uiteraard ben ik erg benieuwd hoe de Molblogbezoekers en de andere Molblogteamleden terugkijken op het afgelopen jaar dus vandaar mijn vraag 'roept u maar'. Wat mij betreft verzamel ik alle reacties en kom ik er dan hier voor het einde van het jaar nog een keer op terug.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in