Heineken past vormgeving assortiment aan
Voor de 9e keer sinds de oprichting in 1873 verandert Heineken de vormgeving van zijn assortiment. Zilvertinten in het etiket, de ovalen ring die voor het eerst wordt ‘opengebroken’ en een transparante bedrukking moeten een frissere en modernere uitstraling geven aan de producten. En dat gebeurt wereldwijd.
Het resultaat van de vernieuwde vormgeving is vanaf deze week te zien in de Nederlandse winkelschappen. ‘De laatste keer dat wij ons design hebben aangepast was in 1998. Met deze rebranding scheppen we wereldwijd een duidelijk merkbeeld dat voor meer ‘rust’ in het schap zorgt en voor een nog betere herkenbaarheid van onze producten voor de consument”, aldus Ralph Rijks, marketingmanager Heineken Nederland.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Nieuwe monoverpakking
De monoverpakkingen -de groene wegwerp draaidopflesjes van 25cl en de bekende bruine statiegeldflesjes- krijgen een nieuw etiket. Op de monoverpakking is ook de positie van de iconische rode ster op de hals van het flesjes aangepast – het staat nu boven het Heineken-logo in plaats van eronder. Bijzonder aan de monoverpakkingen zijn de nieuwe ellipsvormige reliëfbogen en het logo op de achterzijde dat ook in reliëf is weergegeven. Dezelfde ellipsvorm komt ook terug in de recent geïntroduceerd Ellipse glazen.
De traditionele, bruine flesjes van 30cl krijgen ook een nieuw, papieren etiket. Op de 25cl monoflesjes wordt het plastic etiket rechtstreeks gedrukt. Deze directe bedrukkingmethode zorgt voor een transparante uitstraling.
Partypack
Aan de verpakkingen van de 25cl monoflesjes (6 en 12 stuks) wordt tevens een nieuwe multiverpakking toegevoegd: het partypack. Deze glossy verpakking – met 24 flesjes – is ideaal voor een feestje thuis,aldus Heineken. Van week 15 tot week 21 komen er bovendien bijzondere UEFA Champions League verpakkingen in de winkel. Verder verandert de naam ‘Heineken Twistoff’ in ‘Heineken Draaidop’.
Fridgepack
Ook de Heineken blikverpakkingen (33cl en 50cl) krijgen een nieuwe vormgeving. Zowel op het blik, als in de omverpakking. Door het gebruik van grijstinten ogen de blikjes moderner. Daarnaast komt er een nieuwe verpakking op de markt: het Heineken Fridgepack. Met een speciale opening om handiger blikjes uit de koelkast te pakken. De blikjes in het Fridgepack – er zitten er 8 in – krijgen een eigen design. Ze zijn bedrukt met ‘tactiele inkt’ – die zorgt voor reliëf op het blik - en hebben een groen lipje aan de bovenzijde.
Het oude Fridgepack met 12 blikjes krijgt een nieuwe naam en gaat ‘Kofferpack’ heten. Hierin zitten nog steeds 12 blikken van 33cl.
De oude verpakkingen worden gefaseerd ingenomen via de gebruikelijke inzamelingswijze, en worden hergebruikt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid