Overslaan en naar de inhoud gaan

Helpdeskwereld: 'Youp had gelijk'

De Nederlandse contact center bedrijvigheid heeft schade opgelopen door 'de anti helpdesk hetze' van cabaretier Youp van 't Hek eind vorig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De respondenten verwachten dat de storm nog niet definitief is overgewaaid. De onderzoekers noemen het opmerkelijk dat het merendeel van de klantcontact professionals vindt dat van 't Hek gelijk had met zijn aanklacht .

related partner content for mobile comes here

Eind 2010 werd er veek gediscussieerd over de kwaliteit van de dienstverlening door contact centers. Aangewakkerd door een social media campagne van Youp van 't Hek, sprak 'Nederland' zich negatief uit over helpdesk, afdelingen klantenservice en customer contact organisaties.

De aangesproken partijen, die zich laten vertegenwoordigen door diverse belangenorganisaties, reageerden lange tijd nauwelijks op alle aantijgingen. Voor de School For Customer Management was dit reden om te onderzoeken hoe klantcontact professionals de '(sociale) media storm' zelf beleefden. Aan dit online onderzoek namen 179 respondenten deel.

Meer dan de helft (56,3%) van de deelnemers is van mening dat de campagne van Youp daadwerkelijk schade heeft berokkend aan het contact center vakgebied. Een nog iets hoger percentage (57,8%) stelt dat de affaire ook niet onopgemerkt aan de eigen organisatie voorbijging. Een negatief effect is -zo verwacht 34,5%- dat het moeilijker wordt om aan goed personeel te komen. Ook de positie van het contact center binnen de eigen organisatie is onder druk komen te staan, zo stelt 38,7%.

De afgelopen twee maanden lijkt de rust te zijn weer gekeerd in contact center Nederland. Negatieve publiciteit was er nauwelijks, zo constateren de onderzoekers. Toch denkt de helft van de contact center professionals dat er geen sprake was van een eenmalige, negatieve hype.

http://www.schoolforcustomermanagement.nl/

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in