Helpdeskwereld: 'Youp had gelijk'
De respondenten verwachten dat de storm nog niet definitief is overgewaaid. De onderzoekers noemen het opmerkelijk dat het merendeel van de klantcontact professionals vindt dat van 't Hek gelijk had met zijn aanklacht .
Eind 2010 werd er veek gediscussieerd over de kwaliteit van de dienstverlening door contact centers. Aangewakkerd door een social media campagne van Youp van 't Hek, sprak 'Nederland' zich negatief uit over helpdesk, afdelingen klantenservice en customer contact organisaties.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe aangesproken partijen, die zich laten vertegenwoordigen door diverse belangenorganisaties, reageerden lange tijd nauwelijks op alle aantijgingen. Voor de School For Customer Management was dit reden om te onderzoeken hoe klantcontact professionals de '(sociale) media storm' zelf beleefden. Aan dit online onderzoek namen 179 respondenten deel.
Meer dan de helft (56,3%) van de deelnemers is van mening dat de campagne van Youp daadwerkelijk schade heeft berokkend aan het contact center vakgebied. Een nog iets hoger percentage (57,8%) stelt dat de affaire ook niet onopgemerkt aan de eigen organisatie voorbijging. Een negatief effect is -zo verwacht 34,5%- dat het moeilijker wordt om aan goed personeel te komen. Ook de positie van het contact center binnen de eigen organisatie is onder druk komen te staan, zo stelt 38,7%.
De afgelopen twee maanden lijkt de rust te zijn weer gekeerd in contact center Nederland. Negatieve publiciteit was er nauwelijks, zo constateren de onderzoekers. Toch denkt de helft van de contact center professionals dat er geen sprake was van een eenmalige, negatieve hype.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid