
Dat heeft WPP, het moederbedrijf van GroupM, gisteren bekendgemaakt. Feitelijk krijgt GroupM 75 pct van de aandelen van het bureau in handen.
LaComunidad werd in 2003 opgericht door Igor Beuker en is gespecialiseerd in interactrieve communicatie, word-of-mouth- en viral marketing. Ten behoeve van het meten van de effectiviteit van virtale campagnes ontwikkelde het bureau de trackingtechnologie ViralTracker.
Hans Kroes namens GroupM: ‘Met de aansluiting van LaComunidad bij GroupM zijn we in staat ons zeer sterk te positioneren binnen de digitale wereld en stelt het ons in staat om ons digitale aanbod met een unieke dienstverlening uit te breiden.’
LaComunidad haalde vorig jaar een omzet van 3,5 miljoen euro en werkt onder meer voor klanten als Unive, Colgate, KLM en Heineken.
GroupM is back office en inkooporganisatie van MindShare, Mediaedge:cia en Mediacom, maar ook de zogenaamde parentcompany in Nederland van de drie mediabureaus en verder MediaBasics, Reddion, Trefpunt en Outrider.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee