Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse steden ontdekken citymarketing

Citymarketing is in opkomst in Duitsland. Van eclatante successen is nog weinig te merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Duitse Love Parade is de natte droom van alle citymarketeers bij onze oosterburen. Het buitenissige technodansfeest-op-wielen trekt al jaren honderdduizenden mensen vanuit heel Europa. En daarmee de nodige media-aandacht. Berlijn heeft mede hierdoor een tamelijk stevig en trendy imago weten op te bouwen.

related partner content for mobile comes here

Steden als Essen, Hamburg en München willen dit succes ook. In Essen hebben ze dan ook hun eigen Love Parade. Maar die trekt veel minder aandacht van media en bezoekers dan het spektakel in Berlijn. Essen besteedt per jaar zo’n 1,5 miljoen euro aan promotie voor dit dansfestival, maar komt niet los van haar imago van grauwe industriestad. En dus heeft iemand alvast bedacht om Essen uit te roepen tot European Capital of Culture 2010. Je moet maar durven.

Hamburg doet het beter. Een van de blikvangers is een prachtig magazine dat alle kanten van Hamburg belicht; de oplage is ruim een miljoen. Van Hanzestad tot Reeperbahn, in Hamburg kan alles.

In München hebben ze gekozen voor de slogan Munich loves you... De liefdesvonk is bij het grote publiek nog niet echt overgesprongen; de Beierse stad houdt toch vooral haar imago van schuimende bierfeesten in oktober. Voorlopige conclusie: de wil is er wel degelijk bij de Duitse stadsbestuurders, maar de uitvoering (en kwaliteit) van citymarketing staat feitelijk nog in de kinderschoenen.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in