Duitse steden ontdekken citymarketing
De Duitse Love Parade is de natte droom van alle citymarketeers bij onze oosterburen. Het buitenissige technodansfeest-op-wielen trekt al jaren honderdduizenden mensen vanuit heel Europa. En daarmee de nodige media-aandacht. Berlijn heeft mede hierdoor een tamelijk stevig en trendy imago weten op te bouwen.
Steden als Essen, Hamburg en München willen dit succes ook. In Essen hebben ze dan ook hun eigen Love Parade. Maar die trekt veel minder aandacht van media en bezoekers dan het spektakel in Berlijn. Essen besteedt per jaar zo’n 1,5 miljoen euro aan promotie voor dit dansfestival, maar komt niet los van haar imago van grauwe industriestad. En dus heeft iemand alvast bedacht om Essen uit te roepen tot European Capital of Culture 2010. Je moet maar durven.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHamburg doet het beter. Een van de blikvangers is een prachtig magazine dat alle kanten van Hamburg belicht; de oplage is ruim een miljoen. Van Hanzestad tot Reeperbahn, in Hamburg kan alles.
In München hebben ze gekozen voor de slogan Munich loves you... De liefdesvonk is bij het grote publiek nog niet echt overgesprongen; de Beierse stad houdt toch vooral haar imago van schuimende bierfeesten in oktober. Voorlopige conclusie: de wil is er wel degelijk bij de Duitse stadsbestuurders, maar de uitvoering (en kwaliteit) van citymarketing staat feitelijk nog in de kinderschoenen.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid