Overslaan en naar de inhoud gaan

Forse stijging oplage gratis dagbladen

De tendens dat de oplage van de betaalde landelijke dagbladen daalt en die van de gratis dagbladen groeit, zet zich in het tweede kwartaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van Hoi, Instituut voor Media Auditing. De oplage van Trouw stijgt na een periode van daling weer: van 105.089 in het tweede kwartaal van 2004 naar 106.278 in hetzelfde kwartaal dit jaar. Dat is mogelijk te danken aan het nieuwe tabloidformaat van de krant. Het Parool heeft een lichte stijging van 86.227 naar 86.290 en ook Het Financieele Dagblad ziet de oplage groeien: van 54.342 naar 55.162.

related partner content for mobile comes here

Bij de grootste landelijke dagbladen blijft het een moeilijk verhaal. Marktleider De Telegraaf moest opnieuw flink terug: van 738.251 naar 702.825 exemplaren, evenals De Volkskrant (304.897 naar 287.489) en het
Algemeen Dagblad (van 291.157 naar 264.976). Ook De Telegraaf op zondag moet terug: van 681.984 naar 658.386 exemplaren. NRC Handelsblad heeft het eveneens moeilijk: van 255.989 naar 245.743.

De confessionele titels doen het na periode van stijging ook minder: het Nederlands Dagblad zag een lichte daling van 34.549 naar 34.200, het Reformatorisch Dagblad ging van 59.349 naar 58.729.
Hoi meldt verder dat Metro zaterdag in het tweede kwartaal van dit jaar een oplage van 244.118 had.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in