Overslaan en naar de inhoud gaan

Interpublic: 430 miljoen minder winst

Interpublic (IPG) heeft over de periode 2000-2004 de winst met bijna 430 miljoen euro verminderd, na uitgebreid onderzoek van de eigen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IPG meldt verder een nettoverlies van 116 miljoen euro over het eerste halfjaar van 2005. In de zelfde periode vorig jaar was het verlies nog 151,5 miljoen. Het inkomen steeg met 1,5 procent naar 2,46 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De herziening van de boekhouding is volgens Interpublic-topman Michael Roth een nieuwe start voor het concern. De fouten van de afgelopen jaren waren volgens hem te wijten aan ‘de grote omvang wereldwijd van het bedrijf, een te veel gedecentraliseerde structuur en slechte integratie van de acquisities uit het verleden’.

Sinds maart is IPG bezig geweest met de herziening van de boekhouding en is ook het management geherstructureerd. De Amerikaanse waakhond Securities and Exchange Commission doet nog steeds onderzoek naar de malversaties bij IPG (Media & Marketing Europe/Adweek).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in