Albert Heijn test Scanpunt


Nadat de boodschappen door een AH-medewerker zijn gescand en in plastic zakken zijn ingepakt, ontvangt de klant een scanbon. De klant moet met deze bon plus zijn boodschappen naar de betaalpaal lopen. Daar moet hij zijn scanbon scannen en afrekenen.
Als dat is gelukt, ontvangt de klant een nieuwe bon: de betaalbon, waarmee bij een betaalautomaat kan worden afgerekend. Hiermee loopt hij richting uitgang, waar hij op een klaphek stuit. Dat gaat open als de betaalbon is gescand.
Volgens Het Financieele Dagblad zijn de AH-klanten niet blij met Scanpunt. Belangrijkste bron voor onvrede onder de klanten is dat winkelend publiek nu in plaats van één keer voor de kassa nu drie keer in de rij moet staan: voor de scanner, voor de betaalpaal en voor het klaphek.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens Albert Heijn-woordvoerder José Mes zijn de eerste indrukken na vier dagen proefdraaien met het nieuwe betaalsysteem 'wel positief, maar het is nog te kort om conclusies te trekken'. Maar volgens haar is het wel zo dat in de loop van de week het systeem steeds meer aanslaat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid