‘Talpa misbruikt Schimpie voor publiciteitsstunt’


Dat zegt communicatiemanager Patricia Kleijn van Novartis, het farmaceutische bedrijf achter de campagne in Adformatie. Talpa haalde vorige week de publiciteit omdat het station slechte commercials zegt te weigeren. Talpa’s commercieel directeur Ton Rozestraten deed die uitspraak op een bijeenkomst van de Vea. Als voorbeeld van een geweigerd spotje gebruikte hij Schimpie, het schimmelwezentje dat in de commercial onder voetnagels kruipt.
Kleijn vermoedt dat Talpa de populariteit van Schimpie heeft gebruikt voor ‘een publiciteitsstunt’. ‘Wij zijn al in juni met Schimpie gestopt.’ Volgens Kleijn is de campagne succesvol geweest. Novartis maakt in het spotje niet direct reclame voor een product, omdat de farmaceutische industrie dat niet mag, maar probeert aandacht te vragen voor het voetschimmelprobleem. Dat is gelukt, aldus Kleijn. ‘Volgens onze metingen is de bekendheid van deze aandoening toegenomen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSchimpie is in het leven geroepen door het Amerikaanse bureau Deutsch. De Schimpie-commercials werden ook ingezet in Amerika en Frankrijk. Acteur Tygo Gernandt heeft het wezentje een Nederlandse stem gegeven. Op internet heeft Schimpie zelfs een fanclub.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid