Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Talpa misbruikt Schimpie voor publiciteitsstunt’

Talpa kán het schimmelnagelspotje met ‘Schimpie’ helemaal niet geweigerd hebben, omdat de commercial nooit is aangeboden bij Talpa.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt communicatiemanager Patricia Kleijn van Novartis, het farmaceutische bedrijf achter de campagne in Adformatie. Talpa haalde vorige week de publiciteit omdat het station slechte commercials zegt te weigeren. Talpa’s commercieel directeur Ton Rozestraten deed die uitspraak op een bijeenkomst van de Vea. Als voorbeeld van een geweigerd spotje gebruikte hij Schimpie, het schimmelwezentje dat in de commercial onder voetnagels kruipt.

related partner content for mobile comes here

Kleijn vermoedt dat Talpa de populariteit van Schimpie heeft gebruikt voor ‘een publiciteitsstunt’. ‘Wij zijn al in juni met Schimpie gestopt.’ Volgens Kleijn is de campagne succesvol geweest. Novartis maakt in het spotje niet direct reclame voor een product, omdat de farmaceutische industrie dat niet mag, maar probeert aandacht te vragen voor het voetschimmelprobleem. Dat is gelukt, aldus Kleijn. ‘Volgens onze metingen is de bekendheid van deze aandoening toegenomen.’

Schimpie is in het leven geroepen door het Amerikaanse bureau Deutsch. De Schimpie-commercials werden ook ingezet in Amerika en Frankrijk. Acteur Tygo Gernandt heeft het wezentje een Nederlandse stem gegeven. Op internet heeft Schimpie zelfs een .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in