Zone-titels voortaan tweewekelijks


Brus (hoofdredacteur van Zone020): ‘In de zomer kwamen we al tweewekelijks uit en we kregen uit de markt terug dat mensen dit als prettiger ervaren. Het blad blijft langer liggen. De pick-up rate wordt hiermee groter per editie. Onze adverteerders hebben ook laten weten dit als prettiger en handiger te ervaren.’
Volgens Brus is de veranderingsfrequentie niet het gevolg van een gebrek aan adverteerders. ‘Zeker niet.’ De hoofdredacteur vindt het ook positiever dat het blad daardoor dikker wordt. ‘Je krijgt een grotere uitgaansagenda en je kan wat dieper ingaan op de informatie.’
Hylke Vlierhuis, uitgever van de concurrerende titels NLUnlimited (PCM Uitgevers), weet niet of het een voordeel is dat de Zone-titels nu tweewekelijks verschijnen. ‘Misschien krijgt het mediumtype wel een dreun. Het is mogelijk beter voor de marktpositie van de NL- en de Zone-bladen als ze beide wekelijks uitkomen. Zo kan je de landelijke markt beter bedienen. Kijk naar Spits en Metro.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNL10 en NL20 blijven gewoon wekelijks uitkomen. Vlierhuis: ‘Wij doen het goed op de advertentiemarkt.’ In de planning staat uitbreiding met de edities Utrecht en Den Haag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid