Overslaan en naar de inhoud gaan

Bekendheid digitale televisie beperkt

Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens is niet bekend met digitale televisie. Dit blijkt uit een onderzoek dat Heliview Research in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een aantal maanden geleden was slechts 14 procent (enigszins) bekend met digitale televisie en 38 procent kende het fenomeen van naam.
Het huidige gebruik ligt op twee procent van alle huishoudens, waarbij vooral KPN en Essent Kabelcom als ingeschakelde aanbieders worden genoemd. In onderstaand overzicht is te zien dat er nog voldoende potentieel is voor de digitale televisie in Nederland.

Digitale televisie

Niet bekend
48%

Bekend, geen aanschafplannen
39%

Bekend, misschien aanschafplannen
7%

Bekend, zeker aanschafplannen
4%

Bekend, in gebruik
2%

Naar digitale televisie wordt relatief vaker gekeken in gezinnen met kinderen. In de huishoudens waar al gekeken wordt lijkt het gezinsinkomen boven modaal te zijn. Jongeren (tot 30 jaar) en ouderen maken (nog) vrijwel geen gebruik van digitale televisie.
Aanschafplannen zijn er ook relatief vaker in huishoudens met thuiswonende kinderen en ook in huishoudens waar het gezinsinkomen relatief hoog is. Daarnaast blijken jongeren tot 30 jaar wel plannen te hebben om een digitale televisie aan te schaffen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in