
Momenteel is Heliview dit weer aan het onderzoeken. De resultaten hiervan zullen binnenkort bekend worden. Dan zal te zien zijn of het aantal huishoudens dat bekend is met digitale televisie is gestegen naar aanleiding van de lancering van een aantal nieuwe zenders en spelers op deze markt.
Een aantal maanden geleden was slechts 14 procent (enigszins) bekend met digitale televisie en 38 procent kende het fenomeen van naam.
Het huidige gebruik ligt op twee procent van alle huishoudens, waarbij vooral KPN en Essent Kabelcom als ingeschakelde aanbieders worden genoemd. In onderstaand overzicht is te zien dat er nog voldoende potentieel is voor de digitale televisie in Nederland.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeDigitale televisie
Niet bekend
48%
Bekend, geen aanschafplannen
39%
Bekend, misschien aanschafplannen
7%
Bekend, zeker aanschafplannen
4%
Bekend, in gebruik
2%
Naar digitale televisie wordt relatief vaker gekeken in gezinnen met kinderen. In de huishoudens waar al gekeken wordt lijkt het gezinsinkomen boven modaal te zijn. Jongeren (tot 30 jaar) en ouderen maken (nog) vrijwel geen gebruik van digitale televisie.
Aanschafplannen zijn er ook relatief vaker in huishoudens met thuiswonende kinderen en ook in huishoudens waar het gezinsinkomen relatief hoog is. Daarnaast blijken jongeren tot 30 jaar wel plannen te hebben om een digitale televisie aan te schaffen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee