What's in a Brand?


Dat iedere marketeer, marketing adviseur, strategic director of journalist een eigen definitie heeft van het begrip "merk" wordt leuk onder woorden gebracht door Mark Hurst.
Deze Amerikaanse internet ondernemer stelt in een van zijn on line columns dat merkdefinities veelal zijn geinspireerd op grote merken als Coca-Cola, Nike, Microsoft, enzovoort of op de context van de afzender.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het laatste geval krijg je de "typische" merkdefinitie van een push marketeer ("It's (brand, HL) a consistent message that must be pushed out to consumers as frequently as possible"), of van een creatief ("It's an aesthetic style that consumers should recognize").
Mark stelt simpel dat een merk de optelsom is van ervaringen die door mensen onderling worden uitgewisseld. Heb ik dit niet eerder gehoord... en was daar niet ook al een naam aan gegeven?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid