Overslaan en naar de inhoud gaan

Forse groei online advertising in Europa

IAB Europe meldt in een halfjaarrapport een 'double-digit' groei van de online advertising bestedingen. Nederland behoort niet tot de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

publiceert cijfers over het eerste halfjaar van 2010. Spanje is de grootste groeier met 20 pct, gevolgd door Polen (18%), Italië (15%), Hongarije (11%), Groot-Brittannië en Frankrijk (beiden 10%). Hoeveel de groei gemiddeld in Europa is, geeft IAB niet aan.

related partner content for mobile comes here

Volgens ceo Alain Heureux van IAB Europe zal de online advertising industrie het komende jaar een sterke groei laten zien na een kleine terugloop als gevolg van de internationale recessie. 'Het type campagnes is ook geëvolueerd. Er zijn goede resultaten voor branding en targeted marketing met gebruik van performance-based technieken.' Heureux spreekt ook van 'uitstekende resultaten' als het gaat om crossmediacampagnes. Hij verwacht dat de Europese online advertising industrie volgend jaar groter is dan die in de Verenigde Staten.

In een eerder rapport meldde IAB Europe al dat online adverteren in 2010 in Europa zal toenemen met naar verwachting 6,5 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in