Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook en Instagram komen met ’knop’ voor minder politieke advertenties

Op verzoek gebruikers, onderdeel grotere aanpak, aldus Facebook
Facebook verkiezingen
Facebook verkiezingen

Gebruikers van Facebook en Instagram krijgen de mogelijkheid om minder politieke advertenties op hun feed binnen te krijgen. De optie is per direct beschikbaar in Nederland.

related partner content for mobile comes here

Met de zogenaamde ‘User Control for Political Ads’ wil Facebook mensen meer invloed geven. Ze kunnen bij hun ‘advertentievoorkeuren’ of ‘ad preferences’ aanvinken dat ze minder advertenties over sociale kwesties, verkiezingen en politieke advertenties willen zien.

Helemaal bevrijd zijn ze er dan overigens niet van, Facebook spreekt over ‘sterk verminderd weergegeven’.

Facebook geeft aan dat het de mogelijkheid heeft toegevoegd op aangeven van gebruikers. De ‘user control’ van politieke advertenties wordt in 99 landen in totaal doorgevoerd.

Facebook voert op dit moment een offensief on zijn de inspanningen tegen politieke desinformatie over het voetlicht te brengen. Eind februari plaatste het een advertentie in Nederlandse dagbladen met de extra maatregelen die het neemt in aanloop naar de Tweede Kamer-verkiezingen. Vandaag hield het een online persconferentie om Nederlandse journalisten over dit onderwerp bij te praten.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in